Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله لطف الله دژکام، امروز (شانزدهم خرداد ۹۹) در نخستین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز در سال ۱۳۹۹ با اشاره به تحول‌خواهی در عرصه انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب افزود: رویکرد مردم در انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ نشان داد مردم به دنبال تحول هستند البته نمی‌خواهیم بگوییم در سایر انتخابات اینگونه نبوده است، مردم دائم به سوی بهتر شدن حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پیشرفت، مقصود و هدف مردم است و این در انتخابات نشان داده شده یعنی گاهی مردم رایی که می‌دهند بیش از خواستن یک فرد، خواهان تغییر و تحول به سمت پیشرفت هستند و منتخبان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نباید این را فراموش کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: مجموعه مدیران، فرهیختگان و فعالان سیاسی استان نیز باید این جهت‌گیری را تقویت و حمایت کنند تا تحولی که مقصود مردم است رخ دهد، برای اینکه مردم ما تحول در چارچوب آرمان‌های اسلامی می‌خواهند.
آیت الله دژکام اظهار داشت: امام راحل فرمودند، تمام مقصد ما مکتب ماست، می‌دانیم که اگر اسلام پیاده شود هر چه بخواهیم در اسلام است اما متاسفانه در پیاده کردن این مساله توانایی ما ناقص است و یا نیاز به تقویت دارد.
وی، انتقاد سازنده را ارزشمند توصیف و بیان کرد: دیگران باید به چنین انتقادی گوش دهند اما صرفا انتقاد و اعتراض به کاری که انجام شده موجب پیشرفت در امور نمی‌شود بلکه باید این انتقاد همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد باشد.   

امام جمعه شیراز اضافه کرد: به طور معمول متفکران برای تحول به سمت جلو، پیشنهادی ارائه نمی‌دهند و تنها انتقاد می‌کنند که این کافی نیست و باید همفکری صورت بگیرد و ببینیم مساله کجاست و چگونه می‌توانیم راه حل آن را پیدا کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: بسیج استادان دانشگاه و بسیج استادان حوزه در عرصه تحولات باید حرف داشته باشند، اینکه عزیزانی عضو بسیج هستند اما به توقع و انتظاری که از بسیجیان است پاسخ نمی‌دهند، باعث شده حرکت ما به تاخیر بیفتد.
آیت الله دژکام ادامه داد: همچنین دانشجویان و طلاب در این مسائل باید پیشنهاد و راهکار داشته باشند نه اینکه تنها انتقاد کنند، حوزویان و دانشگاهیان خیال نکنند که خواندن متن کتاب عمومی و تخصصی کافی است.

نقشه فرهنگی که برای فارس ترسیم کرده‌ایم چیست؟

وی، در بخش دیگری از خطبه‌ها به نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: برای این نقشه در کشور برنامه‌‍ریزی شده و ما باید برای فارس نیز نقشه مهندسی فرهنگی طراحی کنیم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: به طور معمول هنگامی که سخن از تدوین نقشه مهندسی به میان می‌آید، چند کارشناس مبادرت به انجام این کار می‌کنند در حالی که نقشه‌هایی که جنبه‌های راهبردی دارند باید عموم فرهیختگان در تدوین آن دخالت کنند و پس از آن خودشان مطالبه‌گر باشند که اجرا شود.
آیت‌الله دژکام گفت: در مساله فرهنگی که مدعی هستیم شیراز قله فرهنگ است، نقشه فرهنگی که برای استان فارس ترسیم کرده‌ایم چیست؟ باید به یک هدف مشترک برسیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.
خطیب جمعه شیراز بیان کرد: مساله دوم، نقشه جامع علمی کشور است که باید برش استانی آن نیز تهیه شود، این وظیفه استانداری فارس است که آن را پیگیری کند و خواهش من از مدیران استان این است که این موضوع را به نوعی بین گروه‌های مختلف علمی به گفت و گو بگذارند تا نظر همه آنان لحاظ شود و خودشان پیگیری کنند تا اجرا شود.
وی ادامه داد: مساله سوم، بحث توسعه اقتصادی استان فارس است که مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه با استانداری فارس همکاری کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: متاسفانه طرح‌هایی که باید یک میلیارد دلار پول به استان می‌آورد ۱۰ سال است معطل مانده که این زیبنده فارس نیست و باید اقدامی در این زمینه شکل بگیرد.
آیت الله دژکام اظهار داشت: اگر مطالبه در سطح ملی، جدی و محکم نباشد، مدیران ملی به حوزه دیگر می‌پردازند، لذا باید مطالبه جدی و محکم از مدیران ملی داشته باشیم.
وی ادامه داد: مطالبات باید به صورت منسجم در مجلس شورای اسلامی و خارج از مجلس دنبال شود و مردم، مسوولان و نمایندگان مجلس هماهنگ با هم برای پیشرفت استان گام‌های بیشتری بردارند.
امام جمعه شیراز بیان کرد: آنچه گفته می شود به معنای آن نیست که کاری نشده و این تفسیر غلط است بلکه منظور این است که تا اینجا آمدیم اما باید یک گام جلوتر برویم.
آیت‌الله دژکام افزود: نباید تا شخصی از لزوم حرکت بیشتر رو به جلو سخن گفت، بگویند این مطلب به معنای این است که کاری انجام نشده، باید این رفتارهای ناپخته فرهنگی کنار گذاشته شود و به مرزی از پختگی برسیم تا بتوانیم شهر، استان و کشورمان را به عنوان الگوی حرکت رو به پیش به دنیا معرفی کنیم.
امام جمعه شیراز همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره) و سخنرانی روشنگرانه و بصیرت افزای رهبر معظم انقلاب که به همین مناسبت و با عنوان "امام، تحول خواهی و تحول آفرینی، بیان داشتند، گفت: نقطه آغاز تحول در درون انسان و درون ما شروع می‌شود و می‌تواند دنیا را متحول ‌کند.
وی ادامه داد: تا خود ما متحول نشویم و در مسیر ایمان و عمل صالح رو به جلو حرکت نکنیم، در جامعه تحولی رخ نخواهد داد و امام راحل فرمودند اگر این تحول درست شد، بقیه تحولات نیز درست خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امام (ره) فرمودند اگر انسان به درستی هدایت شود، همه چیز او درست می‌شود و زیر بار ظلم و زور نمی‌رود و اگر می‌خواهیم ظلم را نابود کنیم باید انسان‌ها را به درستی پرورش دهیم.    

آیت الله دژکام افزود: کسانی که آمریکا را بزک می‌کنند، با وجود این وضع پلیدی که آمریکا در اعتراضات اخیر مردم این کشور از خود نشان داده، همچنیان یا ساکت هستند یا می‌خواهند این اعمال را توجیه کنند اما اگر در درون ایران یک مساله کوچکی پیش بیاید فوری آن را بزرگ می‌کنند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: هدف اصلی که قرآن تعیین کرده این است که مردم را از ظلمات به سوی نور ببریم یعنی انسان باید نورانی شود و تحول اصلی همین است.
آیت الله دژکام افزود: امام (ره) در مورد تحول درونی فرمود، در خود اشخاص باید تحول ایجاد شود، و این مساله بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه برخی اوقات جوان‌های انقلابی تصور می‌کنند دیگران باید تغییر کنند، دیگران باید تغییر کنند اما خودمان نیز باید تغییر کنیم.
وی اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برخی از انقلابی نماها سال‌های نخست، خیلی میدان‌داری می‌کردند اما بعد یک فسیل مانند فسیل‌های زمان شاه شدند چون خودشان تغییر نکردند.
امام جمعه شیراز همچنین به موضوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: شیراز به لحاظ شیوع کرونا از وضعیتی مناسبی برخوردار بوده که وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، وضعیت را سفید اعلام کرده است اما باید دقت کنیم تا این شرایط حفظ شود و دیگر به دورانی برنگردیم که محدودیت‌ها وضع شود.

وی ادامه داد: حضور در نماز جمعه باید در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و مومنان بیش از همه به این چارچوب‌ها پایبند باشند.
به سبب شیوع بیماری کرونا اقامه نماز جمعه از نهم اسفند ۹۸ در شیراز تعطیل شد.

برچسب‌ها امام جمعه شیراز لطف الله دژکام شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه شیراز شیراز فارس امام جمعه شیراز شیراز فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس امام جمعه شیراز آیت الله دژکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی لارستان گفت: مرد ۶۸ ساله ای که به دلیل تصادف دچار ضربه سر شده بود و نیاز به مراقبت‌های اورژانسی و پیشرفته داشت، با بالگرد اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافت.
لارستان در جنوب فارس و در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز