Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی اظهار داشت: همانطور که بارها گفته‌ایم، موضوع شهروند ایرانی خانم عادلخواه مشمول یک فرآیند مستقل و عادلانه قضایی بوده است. ایشان متناسب با جرمی که مرتکب شده‌اند محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فشارهای سیاسی و به راه اندازی پویش‌های تبلیغاتی، حتما نمی‌تواند در اجرای حکم اختلال ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم مقامات فرانسوی متوجه این موارد باشند و به دخالت در امور داخلی کشورمان خاتمه دهند.

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) دوباره به گزافه‌گویی و تهدید درباره محکوم شدن یک متهم ایرانی - فرانسوی به ۵ سال حبس در ایران پرداخت و گفت که تعیین مجازات حبس برای این متهم توسط مسئولان قضایی ایران، بر روابط پاریس با تهران تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: «امروز، من به نیابت از [دولت] فرانسه، بار دیگر رسماً خواستار آزادی مادام عادلخواه هستم».

وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه روابط ایران و فرانسه بعد از صدور حکم محکومیت مخدوش شده، گفت: «تداوم این وضعیت فقط می‌تواند تاثیر منفی بر روابط دوجانبه بین فرانسه و ایران داشته باشد و شدیداً اعتماد بین دو کشور را مخدوش می‌کند».

به گزارش فارس، چندی پیش نیز لودریان در این باره اظهارنظر کرده بود که با واکنش موسوی روبرو شد.سخنگوی وزارت خارجه ایران (+) در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه رسیدگی به جرایم اتباع ایرانی صرفا در صلاحیت قضایی محاکم ایرانی است، گفت: بی احترامی به اصول حاکمیتی خود را به هیچ وجه بر نمی‌تابیم.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مهر ماه سال گذشته نیز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص عادلخواه گفته بود: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران دی ماه سال گذشته (+) نیز «عادلخواه» را تبعه ایران خواند که به اتهام جاسوسی بازداشت شده و گفت: تبعه فرانسوی نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بازداشت شده و فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده‌ها شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: مقامات فرانسه موسوی فریبا عادلخواه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند