Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@14:06:54 GMT

دلایلِ به تعویق انداختن انتخابات خانه مطبوعات

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۶۶۷

دلایلِ به تعویق انداختن انتخابات خانه مطبوعات

مازیار هوشمند، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور درباره به تعویق افتادن انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات در استان‌هایی که قرار بود ۲۷ خرداد میزبان این رویداد باشند، گفت: «معاونت مطبوعاتی طبق برنامه و روال گذشته و با توجه به فرا رسیدن زمان انتخابات در برخی از استان‌ها این تاریخ را مشخص کرده بود که با درخواست برخی استان‌ها، تصویب هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور و موافقت معاون محترم امور مطبوعاتی مقرر شد در اوایل هفته آینده تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مشخص و اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «از آن‌جایی که تعیین تاریخ و زمان انتخابات باید با هماهنگی مجمع عمومی خانه مطبوعات کشور صورت بگیرد،از این رو ما به چند دلیل خواستیم که زمان برگزاری انتخابات برخی استان‌ها در ۲۷ خرداد به زمانی دیگر موکول شود.»

هوشمند درباره دلایل این تعویق توضیح داد: «اول اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا تقریبا تمامی کارها و فعالیت‌ها در کشور به تعویق افتاده است و رسانه‌ها نیز به تبعیت از دستورات و الزامات وزارت بهداشت از این قاعده مستثنی نبودند. حتی انتخابات دور دوم مجلس هم به شهریور ماه موکول شد؛ بنابراین این موضوع با توجه به شرایط موجود، طبیعی و از طرفی به صلاح است.»

سخنگوی خانه مطبوعات کشور ادامه داد: «دلیل دوم برای درخواست تعویق، تلاش برای تجمیع و یکدست کردن انتخابات بود. متاسفانه به دلایلی انتخابات دوره گذشته در چند مقطع و زمان مختلف برگزار شده بود، و این موضوع در طول دوران فعالیت خانه‌های مطبوعات، استان‌ها را ناهماهنگ و برگزاری انتخابات خانه مطبوعات کشور را با مشکل مواجه می‌کرد.»

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور افزود: «به عنوان مثال انتخابات در برخی استان‌ها خردادماه، در چند استان دیگر تیرماه و مهرماه و برخی از استان‌ها مانند تهران نیز در بهمن ماه برگزار شده بود، برگزار نشدن در یک موعد مشخص و مقرر، یک ناهماهنگی در امور و فعالیت خانه‌ها ایجاد کرده است از این رو درخواست و مصوبه هیئت‌مدیره خانه مطبوعات کشور برای به تعویق افتادن انتخابات بیشتر برای این بود که زمان برگزاری انتخابات تمامی استان‌ها را یکدست و هماهنگ کنیم.»

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور با بیان اینکه آگهی و تبلیغات کاندیداها در استان‌ها خیلی هزینه بردار نبود و خسارت مهمی به آن‌ها وارد نمی‌شود، گفت: «درخواست به تعویق افتادن انتخابات به خواست برخی خانه‌های مطبوعات استان‌ها بوده و ما درخواست استان‌ها را بررسی و تصویب شد که این انتخابات با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان دیگری برگزار شود.»

هوشمند با اشاره به تعطیلی فعالیت رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مکتوب در دو سه ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورات و الزامات وزارت بهداشت و درمان در این خصوص افزود: «یکی از شرایط عضویت در خانه‌های مطبوعات، فعالیت خبرنگاران و سایر عوامل دیگر در مطبوعات با حداقل ۵۰ درصد نظم در انتشار است که این مهم به دلیل عدم فعالیت برخی از نشریات در چند ماه اخیر، شرایط عضویت برخی از اعضای خانه‌های مطبوعات در استان‌ها را با مشکل مواجه کرده است، که این مورد یکی دیگر از دلایل قوی ما برای به تعویق افتادن زمان انتخابات بود.»

وی درباره منع قانونی برای برگزار نشدن این انتخابات در موعد مقرر اظهار کرد: «طبق ماده ۲۷ اساسنامه، اگر به هر دلیلی انتخاب هیات مدیره جدید برگزار نشد، هیات مدیره قبلی می تواند تا ۶ ماه به کار خود ادامه دهد و ممنوعیتی در این خصوص وجود ندارد. علاوه بر این تعطیلی بالاجبار و ناخواسته متاثر از شیوع بیماری کرونا نیز می‌تواند به این مدت زمان اضافه شود؛ بنابراین به تعویق افتادن زمان برگزاری این انتخابات هیچ ایراد و مشکل قانونی نخواهد داشت.»

تعیین زمان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و رسانه‌های استان‌ها برای انتخاب هیات مدیره به مدت ۳ سال و انتخاب بازرسان به مدت یک سال در جلسه روز یکشنبه آینده مشخص می‌شود.

 

منبع: الف

کلیدواژه: خانه مطبوعات کشور برگزاری انتخابات خانه های مطبوعات تعویق افتادن زمان برگزاری استان ها هیات مدیره رسانه ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • روشی ساده برای به دام انداختن مار کبری (فیلم)
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • رونالدو به دنبال عقب انداختن جشن قهرمانی الهلال!