Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توسعه پرورش کرم ابریشم منجر به بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد مردم استان خواهد شد.

فرید سپری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در هر هکتار می‌توان پنج تا هشت هزار نهال توت اصلاح‌شده را کشت کرد، اظهار کرد: برای هر جعبه تخم نوغان 200 نهال توت اصلاح‌شده جوابگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هر جعبه تخم نوغان دارای 24 تا 27 هزار تخم است، افزود:  اگر از این تعداد 20 هزار لارو به پیله بروند، با توجه به وزن 1.8 تا 2.2 گرم هر پیله کرم ابریشم، حدود 40 کیلوگرم پیله تر خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، مکان مناسب پیله تنی برای هر جعبه 20 مترمربع فضا است، بیان کرد: در صورت مهیا بودن این میزان فضا از 40 کیلوگرم پیله تر حدود 16 کیلوگرم پیله خشک برداشت می‌شود.

سپری ذکر کرد: تفریخ تخم نوغان 10 تا 12 روز، پرورش 24 تا 27 روز و پیله تنی 7 روز زمان می‌برد.

وی عنوان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به‌عنوان سال جهش تولید، سازمان جهاد کشاورزی استان در اسفندماه  سال 98 اقدام به توزیع رایگان نهال توت اصلاح‌شده کرد و علاوه بر آن تخم‌های نوغان و مواد و وسایل ضدعفونی هم به‌طور رایگان در اردیبهشت امسال توزیع‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، بابیان اینکه نهال‌های توت بعد از سه سال قابلیت برداشت دارند، افزود: زمین‌های درجه سه برای کاشت این نهال‌ها مقاوم بوده و همچنین حواشی زمین‌های باغی یا زراعی، مناسب است.

 سپری گفت: به همت کارکنان معاونت تولیدات دامی سازمان ترویج این حرفه در استان آغازشده و امیدواریم بتوانیم با توسعه آن شاهد جهش تولید و افزایش بهره‌وری باشیم.

وی بیان کرد: طی 40 تا 46 روزی که برای این کار صرف می‌شود در هر هکتار با حداقل قیمت موجود در بازار می‌توان 60 میلیون تومان سود به دست آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در شهرستان بانه 12 تا 14 کیلوگرم پیله خشک برداشت کردند و این نشان از ظرفیت بالای استان در پرورش کرم ابریشم است و باید آن را تقویت کنیم.

سپری در پایان یادآور شد: توسعه پرورش کرم ابریشم منجر به بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد مردم استان خواهد شد بنابراین پیشرفت در این مسیر هم جزء برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي توت کرم ابریشم استانی اقتصادی رئیس سازمان جهاد کشاورزی پرورش کرم ابریشم کیلوگرم پیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان گفت: طی برگزاری کمیسیون، ۴۵ پرونده تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

وی افزود: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 750442

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان