Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:57:00 GMT

نوجوان سمیرمی در دریاچه سد حنا غرق شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۳۸۵۷

نوجوان سمیرمی در دریاچه سد حنا غرق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از جان باختن نوجوان سمیرمی در دریاچه سد حنا خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نوجوان ۱۶ ساله‌ای بعد از ظهر امروز براثر بی احتیاطی در دریاچه سد حنا سمیرم غرق شد و به رغم تلاش نیروهای امدادی برای نجات او، جان خود را از دست داد.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این حادثه بار دیگر نسبت به خطر غرق شدگی افراد در منابع آبی ناایمن هشدار داد و افزود: در دو ماهه نخست سال جاری ۲۷ حادثه غرق شدگی در استان اصفهان رخ داده است که از این شمار ۱۷ تن جان باختند و ۱۰ نفر نیز نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه گردشگران و مردم محلی از شنا کردن در منابع آبی نا ایمن مانند رودخانه‌ها از جمله زاینده رود و استخرهای آب کشاورزی خودداری کنند، ادامه داد: ۷۲ درصد موارد غرق شدگی امسال در رودخانه، ۱۸ درصد در استخر و ۱۰ درصد در کانال آب اتفاق افتاده است و از مجموع حوادث غرق شدگی در این مدت ۸۱ درصد مرد و ۱۹ درصد زن بودند.


شیشه فروش با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر از رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان‌های فلاورجان و مبارکه، ۶۵ کیلومتر در لنجان و ۳۰ کیلومتر در شهر اصفهان قرار دارد که بخش‌هایی از آن نا امن است و باید ایمن سازی شود، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان باید تیم‌های غواصی را در سدهای زاینده رود، باغکل، خمیران، گلپایگان، قره آقاچ و حنا فعال کند و همچنین نرده گذاری اطراف محل ذخیره آب سدها را در دستور کار قرار دهد، شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز باید این دستورالعمل‌ها را برای سد کوچری اجرا کند.

وی با بیان اینکه دستور العمل های لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث غرق شدگی به فرمانداری‌ها و شهرداری‌های در مسیر رودخانه ابلاغ شده است، گفت: آموزش و اطلاع رسانی در جلوگیری از بروز حادثه بسیار مؤثر است از این رو هلال احمر آموزش‌های مردمی را در دستور کار قرار خواهد داد.

گفتنی است سال گذشته آمار غرق شدگان در منابع آبی استان اصفهان ۱۲۵ مورد بود که از این شمار ۵۹ نفر جان باختند.
سد حنا با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب در ۳۰ کیلومتری شهرستان سمیرم و ۱۹۰ کیلومتری جنوب شرق اصفهان قرار دارد. مساحت دریاچه سد در طول سال متغیر بوده و عمق آن نیز از ۲ ممترتا ۳۰ متر در نوسان است.

سد حنا در سال ۱۳۷۳ بر روی رودخانه‌ای به همین نام از سرشاخه‌های رودخانه کارون توسط وزارت نیرو احداث شد.
براساس آخرین آمار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ذخیره آبی سد حنا تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر ۱۲ میلیون متر مکعب بوده است.

کد خبر 427166

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حوادث غرق شدگی ستاد مدیریت بحران اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دریاچه سد غرق شدگی سد حنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند