Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر با تأکید بر مواضع این کشور در بحران سیاسی با کشور‌های جریان سعودی، خواستار جایگزینی «عقلانیت» به جای دمیدن بر اختلافات شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر در چهارمین سال آغاز بحران سیاسی با دولت سعودی و امارات در صفحه توئیتر خود بر ثبات مواضع دوحه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نوشت که کشور‌های محاصره کننده قطر همزمان دست به تبلیغات دروغ و واهی می‌زنند و این به منافع تمامی مردم و کشور‌های عربی خلیج فارس ضربه می‌زند.

وزیر خارجه قطر از «ایستادگی» مردم قطر در برابر محاصره و دشمنی کشور‌های جریان سعودی تقدیر کرد و همزمان نوشت که دوحه از گفت‌و‌گوی غیر مشروط و بر مبنای مساوات و احترام به حاکمیت همه طرف‌ها حمایت می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن» در ادامه تأکید کرد: «این موضع ماست و هرگز تغییر نکرده و نخواهد کرد و امیدواریم که روزی بتوانیم در شورای [همکاری خلیج فارس]همانطور که پدرانمان بنای آن را نهادند، شراکت کنیم.»

وی با یادآوری شیوع ویروس کرونا و دیگر تهدیدات پیش روی کشورها، گفت که متأسفانه قطب‌بندی‌ها کماکان ادامه دارد و جای اندیشه و تعقل را گرفته است.

در تاریخ پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۱۳۹۶) کشور‌های عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده و قطر را در محاصره همه جانبه قرار دادند. این کشور‌ها ۱۳ شرط را برای احیای دوباره روابط اعلام کرده‌اند که قطر هیچ کدام از آن‌ها را تا کنون نپذیرفته است.

تعطیلی پایگاه‌های نظامی ترکیه، کاهش روابط با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره از اصلی‌ترین این شروط هستند.

بحران سیاسی مذکور در حالی وارد چهارمین سال خود شده است که تا کنون بار‌ها دولت کویت و کشور‌های غربی برای آشتی میان طرف‌های دخیل در این بحران اقدام کرده و نا موفق شده‌اند و در روز‌های گذشته نیز خبر‌هایی از واسطه‌گری کویت با پشتیبانی دولت آمریکا منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر قطر و عربستان محاصره قطر تحریم قطر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان