Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عواملی چون کرونا و تعلل برخی دستگاه‌های اجرائی از جمله شرکت بیمه، روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی را با کندی مواجه کرد. ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در بازدید از مناطق زلزله زده قطور خوی با تاکید بر آزادسازی حساب‌های بانکی خسارت بیمه اماکن روستایی اظهار کرد: باید وام سه میلیون تومانی کمک‌معیشتی برای همه مشمولان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید اماکن روستایی زلزله زده احداث شده در خارج از محدوده برای دریافت سریع خدمات حمایتی تعیین تکلیف  شود تصریح کرد: همچنین باید ملزومات احداث واحدهای مسکونی و سیستم بانکی در مناطق زلزله زده مستقر شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم شناسایی و حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار و بانوان سالمند بدون سرپرست بیان کرد: از سوی دیگر باید روند احداث واحدهای مسکونی تخریب شده با سرعت پیش رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی: بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی روند مناسبی داردآواربرداری واحدهای مسکونی خسارت دیده زلزله قطور تا پایان ‌ماه اردیبهشت پایان می‌یابدارومیه| «قطور خوی» همچنان می‌لرزد / بازسازی در حال انجام است

وی با ابراز نارضایتی از روند احداث واحدهای مسکونی برای زلزله زدگان قطور خوی گفت: اگر چه اقدامات خوبی انجام گرفته اما به هیچ وجه رضایت بخش نیست و گلایه‌های مردم در خصوص تعلل در روند ساخت واحدهای مسکونی درست است.

شهریاری با انتقاد از کوتاهی شرکت بیمه در انجام تعهدات مورد توافق تصریح کرد: از شرکت بیمه انتظار می‌رود تا در اجرای تعهدات خود و پرداخت خسارت درست و کامل به واحدهای مسکونی زلزله زده اهتمام جدی داشته در غیر این صورت به محاکم قضایی شکایت خواهیم کرد.

وی گفت: مردم مناطق زلزله زده به اندازه کافی دچار سختی و مشکل شده اند و این وظیفه دستگاههای اجرایی مسئول است که دسترسی مردم به ملزومات ساخت واحدهای مسکونی را تسهیل کنند.

شهریاری تاکید کرد: بنیاد مسکن و فرمانداری خوی بای هر چه سریعتر در خصوص سرعت بخشی به روند احداث و هماهنگی های بانکی برای پرداخت تسهیلات بازسازی و معیشتی اقدام کنند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار و بانوان سالمند بدون سرپرست را خواستار شد و افزود: فرمانداری باید نسبت به شناسایی و معرفی این افراد به نهادهای حمایتی اقدام نماید.

انتهای پیام/7548/ ع

R7548/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق زلزله زده قطور خوی واحدهای مسکونی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ لرزید. به گفته دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌وگو با ایسنا، گسل اصلی مرز شمالی استان مازندران شامل گسل‌های «مازندران»، «کاسپین» و «خزر» یک گسل راندگی پنهان است که لغزش عمودی دو میلی‌متر در سال و متوسط افقی ۳ میلی‌متر در سال را نشان می‌دهد. در جنوب البرز، امتداد گسل‌های «آستانه»، «فیروزکوه»، «مشا» و «طالقان» و از شرق به غرب از میزان لغزش ۵ تا ۲ میلی‌متر در سال تخمین زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین گسل‌های لرزه‌زا در منطقه البرز مرکزی شامل گسل‌های زیر می‌شود:

* گسل شمال البرز
* گسل کاسپین (مازندران)
* گسل لاریجان
* گسل لار
* گسل مشا
* گسل کندوان
* گسل بلده

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله به بزرگای ۲.۷ و زلزله‌های ۲.۸، ۲.۹ و ۴.۲ به ثبت رسید و کیانشهر استان کرمان با زلزله ۳.۹ و کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول اردیبهشت

کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری کنگ، ۳۳ کیلومتری بندر لنگه و ۴۷ کیلومتر جزیره تنب بزرگ این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی بعد از یک زلزله ۲.۷، زمینلرزه دیگری با بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری ایواوغلی استان آذربایجان غربی و ۳۵ کیلومتری تسوج استان آذربایجان شرقی بوده است.

در مرزن آباد استان مازندران زلزله ۲.۷ رخ داد.

یکشنبه ۲ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

معمولان استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری معمولان، ۲۲ کیلومتری ویسیان و ۲۴ کیلومتری خرم آباد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳ اردیبهشت

در اینچه برون استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

بهاباد استان یزد زمینلره‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری بهاباد و ۴۰ کیلومتری بافق استان یزد و ۷۴ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۱ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۴ کیلومتری بندرعباس این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۳۳ کیلومتری چلگرد این استان، ۳۸ کیلومتری قلعه خواجه و ۶۵ کیلومتری لالی استان خوزستان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این رخدادهای لرزه‌ای در ۶ کیلومتری چالوس، ۱۱ کیلومتری نوشهر و ۱۴ کیلومتری کلارآباد این استان بوده است.

چهارشنبه ۵ اردیبهشت

در گتوند استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در کیانشهر استان کرمان زلزله ۳.۹ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری کیانشهر، ۲۲ کیلومتری کوهبنان و ۳۲ کیلومتری راور این استان گزارش شد.

جم استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲ کیلومتری جم، ۲۸ کیلومتری بندر کنگان و ۳۲ کیلومتری بنک این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

پنج شنبه ۶ اردیبهشت

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۷ و در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

جمعه ۷ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۷ و ۲.۹ به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند