Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از عملکرد ترامپ پس از قتل یک سیاهپوست گفت: کلمات آخر جورج فلوید «نمی‌توانم نفس بکشم» بود که اکنون در سراسر این کشور و تقریبا جهان بازتاب یافته است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن روز جمعه ساعتی پس از اعلام پیروزی ترامپ در کاهش نرخ بیکاری در ماه مه، در جمع رسانه‌ها حاضر شد و افزود: برای رئیس جمهوری می‌کوشد کلمات دیگری را در دهان جورج فلوید قرار دهد که از نظر من مطرود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جورج فلوید ۴۶ ساله، هفتم خرداد ماه توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به قتل رسید که فریاد می‌زد «زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم». این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر ایالات متحده شد.

با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در سخنانی گفت: امیدوارم جورج(فلوید) که اکنون به پایین نگاه کند و بگوید اتفاق بزرگی در کشور ما رخ می‌دهد. این یک روز بزرگ برای او است. این یک روز بزرگ برای همه است. این یک روز بسیار بزرگ برای شرایط برابری است.

معاون اول باراک اوباما ادامه داد: وقت آن است که ترامپ از پناهگاه خود خارج شود و به اطراف، به پیامدهای کلمات و اقداماتش نگاه کند، رئیس جمهوری که بابت از دست رفتن میلیون‌ها میلیون شغل آمریکایی‌ها، مسئولیتی برنمی‌تابد، شایسته دریافت اعتبار در زمانی که برخی از اختلال‌ها بهبود می‌یابد، نیست.

بایدن در واکنش به کاهش نرخ بیکاری به ۱۳.۳ درصد، اظهار کرد: امروز همچون همه آمریکایی‌ها، واقعا خوشحالم که می‌بینم ۲.۵ میلیون آمریکایی شغل خود را پس گرفته‌اند.

وی در عین حال از اینکه ترامپ قصد داشت امروز صبح این مساله را در سبد موفقیت خود برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دهد، ابراز نارضایتی کرد و افزود: هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود؛ بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز صدمه دیده‌اند.

نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا که در سوم نوامبر ۲۰۲۰ ( ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) برگزار می‌شود، یادآور شد: بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی، از هر هفت کارگر آمریکایی، یک نفر بیکار است.

در گزارش‌های منتشر شده، بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا متقاضی دریافت بیمه بیکاری شده‌اند. گسترش ویروس کرونا در آمریکا که رتبه نخست را در جهان دارد، باعث از بین رفتن مشاغل بسیاری شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0034O6

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بایدن ترامپ جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی