Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:42:01 GMT

تداوم سریال سرنگونی پهپادها میان پاکستان و هند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۴۴۵۰

تداوم سریال سرنگونی پهپادها میان پاکستان و هند

ارتش پاکستان جمعه شب مدعی سرنگون کردن سومین پهپاد جاسوسی هند ظرف ۱۰ روز گذشته در نوار مرزی کشمیر شد.

مرزبانان پاکستانی هفتم‌ و نهم خردادماه نیز دو فروند پهپاد جاسوسی متعلق به هند را در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر ساقط کرده بودند.

ارتش پاکستان ساعاتی پیش مدعی هدف قرار دادن پهپاد دیگر هند در نوار مرزی کشمیر شد و افزود که پهپاد هند با نقض حریم هوایی پاکستان در حال پرواز تا ۵۰۰ متر داخل خاک این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش پاکستان گفت: این هشتمین پهپاد هندی بود که از آغاز سال جاری میلادی به دست نیروهای پاکستانی شناسایی و ساقط شد.

پاکستان و هند همواره یکدیگر را به نقض آتش بس در خط کنترل کشمیر متهم می‌کنند. رقبای هسته‌ای جنوب آسیا در سال ۲۰۰۳ میلادی توافق آتش بس در مرزهای کشمیر را امضا کردند اما دو طرف تاکنون چندین بار آن را نقض کرده‌اند.  

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قرار دارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمامی کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت‌های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد است.  

مناقشه هند و پاکستان بر سر کشمیر در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر برگزاری همه پرسی برای تعیین وضع این منطقه تأکید دارد.

برچسب‌ها هند کشمیر ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند کشمیر ارتش پاکستان هند کشمیر ارتش پاکستان ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

کد خبر 6089280

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • (ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است