Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ۱۶۶ مورد مرگ به علت کرونا در استان، ۱۲۲ نفر آنان معادل ۷۳ درصد، سن بالای ۶۰ سال داشته‌اند

فرزین رضاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سالمندان جزء گروه‌های حساس و در معرض خطر در برابر بیماری کرونا هستند که نیاز به توجه ویژه دارند. 

وی با بیان اینکه بیشترین افراد مبتلا به کرونا در کردستان در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال قرار دارند، تصریح کرد: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان در سنین بیش از ۷۰ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ۱۶۶ مورد مرگ به علت کرونا در استان، ۱۲۲ نفر معادل ۷۳ درصد، سن بالای ۶۰ سال داشته‌اند.

ابتلای ۱۹  کودک زیر پنج سال  به ویروس کرونا

رضاعی با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا در استان به تفکیک سنی،  عنوان کرد: از تعداد یک هزارو ۳۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان ۱۹ نفر زیر پنج سال سن دارند.

وی به بیان اینکه ۱۲ نفر از مبتلایان به کرونا در استان پنج تا ۱۰ ساله هستند، افزود:  بین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال، ۲۰ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه از مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۰ نفر ۱۱ تا ۲۰ سال سن دارند، ادامه داد: تعداد ۱۲۵ مورد از مبتلایان، ۲۱ تا ۳۰ ساله هستند‌.

 تعداد ۲۱۴ بیمار مبتلا به کرونا ۴۱ تا ۵۰ سال سن دارند

رضاعی همچنین تعداد مبتلایان به کرونا در استان را ۲۲۱ نفر با سنین ۳۱ تا ۴۰ سال اعلام کرد و افزود: تعداد ۲۱۴ بیمار مبتلا ۴۱ تا ۵۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به ابتلای ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در سنین ۵۱ تا ۶۰ ساله افزود: بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان کردستان مربوط به سن بالای ۶۰ سال با ابتلای ۵۰۷ مورد گزارش شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: گروه سنی بالای ۶۰ سال با ۳۸ درصد ابتلاء به کرونا بیشترین شمار مبتلایان در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

الزام رعایت توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا

رضاعی با اشاره به توصیه‌های کلیدی برای سالمندان  در این وضعیت کرونایی، تاکید کرد: استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها حداقل ۲۰ ثانیه قبل و بعد از آماده‌سازی غذا، لمس سطوح و اشیاء، دوری از تجمع در اماکن عمومی، استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام سرفه یا عطسه، رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن واکر، عصا و نرده‌ها را فراموش نکنید.

با تماس‌های غیر حضوری سالمندان را حمایت کنید

وی با بیان اینکه فاصله اجتماعی به معنای انزوا و تنهایی افراد نیست افزود: انزوای اجتماعی می‌تواند تاثیر منفی در ایمنی و سلامت روان افراد مسن بگذارد بنابراین جوانان با تماس‌های غیر حضوری سالمندان را حمایت وارتباطات اجتماعی را با روش‌های جایگزین تقویت کنند.

تا پایان وضعیت قرمز کرونا در سنندج در خانه بمانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان خطاب به شهروندان هشدار داد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در سنندج تا قطع زنجیره این ویروس ماندن در خانه را جدی بگیرید و با رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله‌ اجتماعی هوشمند برای نابودی این ویروس کشنده اهتمام ورزید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان دانشگاه علوم پزشکی مرگ کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مبتلایان به کرونا در استان سن بالای ۶۰ سال مبتلا به کرونا سال سن دارند بیمار مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر گفت: ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر راه مناسب و آسفالت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهرام اسدی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

وی افزود: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه ۵ روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جادی‌ای بوشهر عنوان کرد: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه رقم خورد.

اسدی اضافه کرد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

منبع: فارس

کد خبر 747435

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید