Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@02:09:14 GMT

آزمون‌های آنلاین را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۶۰۴

آزمون‌های آنلاین را جدی بگیرید

خبرگزاری میزان- با شیوع ویروس کرونا امتحانات امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل در حال برگزاری است و به صورت غیرحضوری و برای پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود. تاریخ انتشار: 08:31 - 17 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۵۰۹

خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: امتحانات پایان سال شروع شده، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا، حال و هوای متفاوتی نسبت به سال‌های قبل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امتحانات امسال برای عده‌ای از دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری و برای پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود. در ادامه یک سری توصیه‌های کلی برای موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات مطرح می‌شود و چند نکته‌ای هم درباره امتحانات آنلاین خواهم گفت.

اولویت اول‌تان کتاب درسی باشد

باتوجه به برنامه امتحانی ارائه شده توسط مدرسه، برای خودتان برنامه‌ای مدون تنظیم و فصل‌های کتاب را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید. در هر روز قسمتی از آن را مطالعه و همزمان نمونه سوالات دوره‌های گذشته را نیز بررسی کنید. در ضمن و با توجه به این‌که در امتحانات نهایی طراحان نگاه ویژه‌ای به متن کتاب و تمرین‌های کتاب درسی دارند، مطالعه کامل کتاب درسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

دشمنان تمرکز را بشناسید

روز‌های قبل از امتحان هر چیز را که باعث حواس‌پرتی می‌شود، کاملا کنار بگذارید، زیرا توجه به دیگر چیز‌ها باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود. کاهش تمرکز روی درس، خود به خود اضطراب به وجود می‌آورد. همچنین اوراق امتحانی نوبت‌های گذشته خود اعم از ترم و نیم‌ترم و ماهانه و ... را مجدد مرور کنید تا اولا نوعی مرور کرده باشید و ثانیا، اشتباهاتی را که در آن زمان مرتکب شده‌اید، مجدد تکرار نکنید.

شب بیداری مفید نیست

شب بیداری و درس خواندن شبانه نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند تاثیر منفی در عملکرد یک شخص بگذارد و باعث شود استرس بیشتری را تجربه کنید. پس بهتر است در فصل امتحانات هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید تا بتوانید صبح به موقع از خواب بیدار و با حداکثر انرژی در جلسه فیزیکی یا مجازی امتحان حاضر شوید. همچنین روز قبل از امتحان، سعی کنید خلاصه درس، فیش برداری و فهرست نکات مهم را مرور و سپس در پوشه‌ای جمع آوری کنید.

۵ توصیه برای موفقیت در آزمون آنلاین

برای دانش‌آموزانی که امسال باید در آزمون آنلاین شرکت کنند، علاوه بر رعایت نکات بالا چند توصیه دیگر ضروری به نظر می‌رسد.

در اتاق یا محلی که قرار است آزمون بدهید، عوامل مزاحم از جمله تلفن‌ثابت، تلویزیون و ... را از خود دور کنید تا حواس‌تان پرت نشود.

برای هر وسیله‌ای که قرار است آزمون دهید، از درستی سخت‌افزار و نرم‌افزار آن اطمینان حاصل کنید و از داشتن اینترنت مناسب مطمئن شوید تا در زمان برگزاری امتحان به مشکل نخورید.

به نظر می‌رسد که متاسفانه بعضی از دانش‌آموزان، آزمون آنلاین را جدی نگرفته اند و حتی به دنبال شیوه‌هایی برای تقلب هستند و بابت این اتفاق، احساس موفقیت و خوشحالی هم می‌کنند. در این بین، توصیه اکید می‌شود که آزمون آنلاین را همچون آزمون حضوری جدی بگیرید، چون سال بعد به پایه بالاتر خواهید رفت و اگر مطالب را به خوبی فرانگرفته باشید، دردسر‌های زیادی خواهید داشت. فقط به فکر کسب نمره قبولی نباشید و بدانید باید به مطالب کل کتاب مسلط باشید تا در سال آینده دچار مشکل نشوید.

هر چند دقیقه یک بار، یک نسخه از پاسخ‌های خود را ذخیره کنید یا اسکرین شات بگیرید که اگر در حین آزمون مشکلی پیش آمد، نگران نشوید.

حتما وسایل و مکان مطالعه را قبل از شروع آزمون، مرتب و منظم کنید. همچنین تنها وسایلی را که واقعا مورد نیازتان است، دم دست و مقابل‌تان قرار دهید. اصلی‌ترین هدف تان این باشد که برای شرکت در آزمون آنلاین، تمرکزتان را بالا ببرید تا تمام عوامل حواس پرتی را از خودتان دور کنید.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های بهداشتی به دانش آموزان برای امتحانات حضوری

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانش آموزان امتحانات آزمون آنلاین دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به پرشدن ۸۱ درصدی مخازن سدهای خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: ۱۰۰ درصد مخزن سد دز پر شد.

عباس صدریان‌فر جمعه شب در گفت وگوی رسانه‌ای بیان کرد: شاهد ۲ موج قوی بارشی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت‌ماه در خوزستان بودیم که حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داد.
وی با بیان اینکه سامانه‌های بارشی از ۱۰ روز گذشته مورد رصد کارشناسان سازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفت، افزود: بررسی سامانه‌های بارشی به دلیل نوسانات زیاد دشوار بود که با مدیریت خوب و ایجاد ظرفیت در سد توانستیم سیلاب اخیر را به درستی مدیریت کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز دانست و گفت: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود لذا خروجی سد را از روزهای قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.
صدریان‌فر تصریح کرد: اگر خروجی سد افزایش نمی‌یافت مجبور بودیم آب ورودی به سد دز را خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این ظرفیت توانستیم از سیل پایین دست جلوگیری کنیم، افزود: همزمان با این بارش، در پایین‌دست سد دز، حوضه‌های میانی از جمله سیلاب‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دبی حدود ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه تولید کردند که اگر مقاومت ما برای خروجی سد نبود همپوشانی این ۲ خروجی می‌توانست برای مردم مشکلاتی ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.
وی از مردم تقاضا کرد در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوطه نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد

صدریان‌فر درخصوص آبگیری انجام شده نیز گفت: حدود ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان آبگیری شده است؛ میزان آبگیری سد کارون به ۹۱ درصد و سد دز به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا بارش بیش از ۱۷۵ میلیمتر باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان دزفول شد.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودروها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

کد خبر 849065 برچسب‌ها سيل خبر مهم سد

دیگر خبرها

  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • چند ترفند رانندگی از این خانم یاد بگیرید (فیلم)
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید