Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اولویت‌دهی بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز به مباحث محیط زیست و فضای سبز، ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست امسال متفاوت‌تر و عینی‌تر از سال‌های گذشته در کهن شهر تبریز گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، با افزایش جمعیت و گستردگی شهرها، مشکلات زیست محیطی امروز به یکی از مهمترین چالش های مدیریت شهری در کلانشهرهای دنیا تبدیل شده است؛ به طوری که حکمرانی این مسائل در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های مدیران مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین موضوع آلودگی‌ها و مخاطرات ناشی از آن همواره یکی از مشکلات شهرهای صنعتی هم به شمار می رود. مشکلی که شهر تبریز هم در فصول مختلفی از سال آن را تجربه کرده و با وارونگی هوا دست و پنجه نرم می کند.

شهرداری تبریز برای حل این معضل شهری برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می توان به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی با بهره برداری از فاز نخست قطار شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز با احداث بوستان های محله ای، مشارکت در اجرای طرح ترافیک زوج و فرد، احداث پیاده راه ها و... اشاره کرد.

شهردار تبریز شعار سال ۹۹ را توسعه فضای سبز تبریز عنوان کرده و می گوید: توسعه فضای سبز از مهمترین گام‌ها در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز خواهد بود. باید از اعضای شورای شهر تبریز هم قدردانی کنیم که موضوع کاهش آلودگی هوا را در تمام طول سال پیگیری می کنند و این موضوع تنها در روزهای اوج آلودگی مورد بحث قرار نمی گیرد.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به اهتمام شهرداری تبریز برای توسعه فضای سبز، یادآوری می کند: در بودجه سال ۹۸ نیز شورای شهر پیش بینی‌های خوبی در این خصوص داشت و بیشتر پروژه های ما پروژه های زیست محیطی بود.

او از پیش بینی کاشت یک میلیون اصله نهال طی سال ۹۹ در تبریز خبر داد و گفت: این اقدام در کاهش آلودگی هوا نیز می تواند مثمرثمر باشد.

اهتمام مجموعه مدیریت شهری جهت اتمام پروژه مترو تبریز و فعال سازی مجدد این پروژه از اقداماتی است که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری داشته باشد.

نائب رئیس شورای شهر تبریز هم بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و می گوید: باید تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا شهروندان به راحتی به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند و نیاز نباشد هر کسی با وسیله شخصی خود از خانه بیرون برود.

سونیا اندیش ترافیک و آلودگی هوا را از مسائل امروز کلانشهرها دانست و اضافه می کند: با وجود افزایش تعداد اتومبیل‌ها، خیابان‌ها به همان شکل سابق باقی مانده که تناسب بین این دو نیازمند برنامه ریزی است.

او ادامه می‌دهد: اگر شاهد افزایش اتومبیل‌های تک سرنشین در سطح شهر هستیم باید بپذیریم که گاهی این موضوع از روی اجبار بوده است چرا که شهروندان نمی توانند براحتی به این وسیله ها دسترسی پیدا کنند.

در این بین شهردار تبریز هم می‌گوید: در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۵۰درصد آلودگی هوا ناشی از دود خودروها است که همین موضوع نشان می‌دهد باید بیش از پیش برای پروژه قطار شهری تبریز توجه داشته باشیم. از ابتدای شورای پنجم به پروژه مترو به عنوان موضوعی اساسی نگاه کرده‌ایم و شاید این رقم به اندازه کل پروژه‌های عمرانی یک شهر بوده است.

خیز همگانی برای کاهش مشکلات محیط زیستی که سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد، حالا تنها شعاری بیهوده نیست و نمونه های تحقق یافته این اقدامات در سطح شهر نمایان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز کاهش آلودگی هوا حمل و نقل عمومی توسعه فضای سبز شهر تبریز تبریز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با بیان اینکه راننده پایه یکم در اتوبوسرانی های کشور تبدیل به دغدغه شده است، گفت: پس از سال ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور اتوبوس های نو را به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کنیم، شهرداری ها با تمام گرفتاری ها پول تهیه کرده و اتوبوس خریدند که تعدادی از این اتوبوس ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ ها بدون راننده هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در نشست معاونان حمل و نقل شهرداری های کلان شهرها و پلیس راهور که در اصفهان برگزار شد، گفت: در حوزه حمل ونقل شهری با چالش های جدی مواجه هستیم که یکی از این چالش ها بحث تبلیغات ناوگان حمل ونقل عمومی است که هم مصوبه شورای ترافیک را دارد و هم پلیس راهور تاکید کرده است و در تمام کشورها اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه نرخ کرایه ها باید کنترل شود، افزود: درحالی که قیمت همه کالاها در کشور تغییر می کند زمانی که نرخ حمل ونقل عمومی تغییر پیدا می کند اعتراض مردم را به همراه دارد درحالی که مبلغی که رانندگان حوزه حمل ونقل کشورمان دریافت می کنند با هزینه ها همخوانی ندارد و با افزایش آن است که کمک هزینه رانندگان تامین می شود.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به اینکه راننده پایه یکم در اتوبوسرانی های کشور تبدیل به دغدغه شده است، خاطرنشان کرد: پس از سال ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور اتوبوس های نو را به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کنیم، شهرداری ها با تمام گرفتاری ها پول تهیه کرده و اتوبوس خریدند که تعدادی از این اتوبوس ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ ها بدون راننده هستند.

ضامنی تاکید کرد: فرآیند اخذ پایه یک برای رانندگان اتوبوس را تسهیل می کنیم، اما رانندگان با دریافت پایه یکم با وجود اینکه حقوق دریافتی آن ها از حوزه حمل ونقل شهری بالاتر است یا مهاجرت می کنند یا مشغول کار دیگری می شوند، یکسری مهاجرت از شهرستان ها به شهرهای بزرگ داریم چراکه این شهرها حقوق خوبی به رانندگان پرداخت می کند.

وی ادامه داد: با یک چالش جدی مواجه هستیم که تنها راه حل آن صدور کارت شهری است و طی سال های گذشته نیز اجرا شده بود، تنها تخصص راننده اتوبوس، رانندگی در حوزه اتوبوسرانی شهری باشد که در این راستا نیاز به یکسری الزاماتی داریم که با همکاری پلیس راهور حل شدنی است تا این معضل اجتماعی از حوزه حمل ونقل شهری رفع شود.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: در حوزه وزارت کشور می توان سامانه هایی همچون سرویس مدرسه و مسافربرهای اینترنتی ایجاد کرد، اگر این تبادل اطلاعات به صورت استعلام با پلیس شکل بگیرد به حوزه حمل ونقل کمک می کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، ضامنی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه سرویس مدارس حساس هستیم، راننده نباید تخلفاتش بالا و پرخطر باشد که رسماً به پلیس اعلام کردیم، می خواهیم بدانیم که تخلفات راننده در چه وضعیتی است و آیا گواهینامه راننده اصالت دارد یا خیر.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت