Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهدای دوچرخه به دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری از جمله ایده‌های شهردار منطقه 17 تهران بوده است که اکنون از تهران تا نیالا مازندران به عنوان روستای کوهستانی منطقه سردسیر نهادینه شد.

خبرگزاری فارس مازندران ـ اجتماعی|این روزها که رکاب‌زنی در بسیاری از شهرها و استان‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده است؛ فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری در روستای دورافتاده مازندران و در روستای نیالا از ایده‌ یک مدیر آموزگار سرچشمه گرفته است؛ ایده‌ای که اکنون به واقعیت تبدیل شده است و موجب شد تا چهار دانش‌آموز روستای نیالا این روزها با دوچرخه در ارزوی بازگشایی مدارس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن رضایی مدیر آموزگار مدرسه شهید باقری روستای نیالاست که با چهار دانش‌آموز پایه‌های مختلف ابتدایی روزگار خوشی را در دل جنگل‌های سر به فلک کشیده مازندران تجربه می‌کند.

رضایی اهل شهرستان گلوگاه است و به عشق دانش‌آموزان راهی روستای نیالا شده است و با آنکه می‌توانست با شرایط بهتری در شهر بماند و در کنار خانواده باشد؛ اما ترجیح داده است که آموختن به دانش‌آموزان مناطق محروم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

او این روزها در کنار همه تلاشی که برای آموختن به دانش‌‌آموزان انجام داده است و از عملکرد خود خرسند است؛ خوشحالی دیگری در دل دارد و آن هم دوچرخه‌دار شدن دانش‌آموزان این مدرسه به همت شهردار منطقه ۱۷ تهران است.

دوچرخه‌هایی که از یک ایده سرچشمه گرفته و امروز به واقعیت تبدیل شده و تحویل دانش‌آموزان شده است.

 مدیر آموزگار مدرسه شهید باقری روستای نیالا شهرستان گلوگاه در مورد چگونگی این ایده می‌گوید: با توجه به اینکه به دوچرخه‌سواری علاقه فراوان دارم و مدتی هم در این بخش فعال بوده و همایش‌های مختلف شهرستانی برگزار کردیم؛ اخبار مربوط به دوچرخه‌سواری و سلامت را دنبال می‌کنم که  به طرح " از خانه تا مدرسه با دوچرخه" برخورد کردم.

 

نامه‌ ۴ دانش‌آموز منطقه محروم دوچرخه شد

حسن رضایی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: با دیدن این طرح و اجرای آن توسط شهردار منطقه ۱۷ تهران برای دانش‌آموزان به دانش‌آموزان مدرسه خود گفتم که بچه‌ها موافقید نامه‌ای به شهردار بنویسید و از این طرح ابراز خوشحالی و قدردانی کنید که با موافقت دانش‌آموزان این کار را انجام دادیم.

وی اظهار کرد: علی و رقیه حسنی، ابوالفضل و ستایش باقری چهار دانش‌آموز نیالا با همان زبان و نوشتار بچه‌گانه خود به شهردار منطقه ۱۷ محمود کلهری نامه نوشتند و ضمن ابراز خوشحالی از اجرای این طرح، اعلام کردند که خوب می‌شد که آنان هم دوچرخه‌ای داشته باشند که با ارسال آن به شهرداری منطقه ۱۷ تهران در کمال ناباوری جواب نامه پر از احساس شهردار این منطقه برای دانش‌آموزان ارسال شد و قول تهیه دوچرخه به این دانش‌آموزان داده شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و اکنون در خرداد ماه و با توجه به کمرنگ شدن ویروس این قول شهردار منطقه ۱۷ تهران عملی شده است.

مجتبی نوروزی معاون شهردار منطقه ۱۷ تهران و هیأت همراه، در خرداد ماه ۹۹ مهمان دانش‌آموزان روستای کوهستانی نیالا در شهرستان گلوگاه بودند تا هدیه شهردار این منطقه را به این دانش‌آموزان اهدا کنند؛ لحظاتی نفس‌گیر برای همه ماهایی که می‌دانستیم چه در انتظار دانش‌آموزان است و آرامشی که  در این بچه‌ها به دور از اینکه چه اتفاق شیرینی در انتظارشان است؛ وجود داشت و به دور از همه استرس‌ها و هیاهوها به بازی‌های کودکی‌شان مشغول هستند.

با ورود گروه اعزامی از شهرداری منطقه ۱۷ تهران برای اهدای دوچرخه به این دانش‌آموزان؛ کم کم سخنانی رد و بدل شد و دانش‌آموزانی که در پایه‌های بالاتر بودند کمی به اصل ماجرا پی بردند اما همچنان در سکوت همراه با مسؤولان وارد مدرسه و کلاس درس شدند و از آرزوهای خود برای دوچرخه‌دار شدن گفتند.

 

ستایش دانش‌آموز سال چهارم مدرسه شهید باقری نیالاست و دوچرخه‌دار شدن را از آرزوی دست نیافتنی خود می‌داند که فکرش را نمی‌کند بتواند روزی دوچرخه داشته باشد؛ اما امیدوار است که روزی دوچرخه داشته باشد تا بتواند به راحتی در مسیر خانه تا مدرسه تردد کند.

رقیه هم دختر زبر و زرنگی است که با همان چهره آفتاب سوخته خود و مقنعه‌ای که مدام به صورت می‌کشد و انگار می‌خواهد خجالت خود را پنهان کند؛ می‌گوید: خیلی خوشحال می‌شوم که دوچرخه‌ای داشته باشم تا خستگی راهمان کم شود؛ آرزوهایشان کوچک و زیبا بود و چه زود دست یافتنی.

با ورود دانش‌آموزان با اهدای دوچرخه برق شادی و شعف را می‌توانستی از نگاه تک‌تک‌شان ببینی و بخوانی؛ نگاه دزدانه آنان به دوچرخه‌ها و پچ پچ‌های کودکانه‌شان و اینکه کدام دوچرخه و با چه رنگی برای آنان است؛ دلم ما را هم آب می‌کند.

بالاخره دوچرخه‌ها به آنان تحویل داده شد و چه قدرشناسانه این چهار کودک روستای نیالا از شهردار و همراهان و همه دست‌اندرکاران قدردانی کردند و همه یک‌صدا خوشحالی خود را با تشکرهای تکراری ابراز کردند و ابوالفضل که کلاس اول است با همان زبان کودکی خود تشکر کرد و  گفت: قول می‌دهم که با این دوچرخه فقط به مدرسه بیایم.

 

اگر شهردار شوم؛ یک دوچرخه به نوه شهردار هدیه می‌دهم

علی که الان در کلاس ششم است با همان غرور مردانه و تشکر بی‌امانش گفت: ممنونم آقای کلهری شهردار عزیز منطقه ۱۷ تهران؛ قول می‌دهم که در‌س‌هایم را بخوانم  و اگر شهردار شدم؛ یک دوچرخه به نوه‌تان هدیه دهم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه هم با قدردانی از نگاه ویژه محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران در اهدای دوچرخه به دانش‌‍آموزان مدرسه نیالا گفت: محیط زیست امروزه یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر است و یکی از راه‌های حفظ محیط زیست؛ دوچرخه‌سواری و توسعه این فرهنگ است.

" مهدی بابایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: اسباب کار دوچرخه‌دار شدن این دانش‌آموزان معلم این مدرسه است که در کنار آموزش و تلاشی که برای تعلیم و تربیت دارد؛ در بخش دوستی با طبیعت و حفظ سلامت هم میدان‌داری می‌کند.

 

طرح «از خانه تا مدرسه با دوچرخه» طرحی برای حفاظت از محیط زیست

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ تهران هم که به نمایندگی از شهردار و با همراهی هیأت همراه به نیالا آمده است؛ معتقد است؛ طرح «از خانه تا مدرسه با دوچرخه» طرحی از سوی محمودکلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران است که در سال تحصیلی جدید کلید خورد و با توجه به نامه‌ای که این دانش‌آموزان به شهردار نوشتند این هدیه به این دانش‌آموزان تعلق گرفت.

مهدی نوروزی از انعقاد تفاهم‌نامه با مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه برای اجرای طرح «از خانه تا مدرسه با دوچرخه» خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، شهرستان گلوگاه هم به این کمپین و طرح بپیوندد و شاهد ایرانی آباد و دانش‌آموزانی سلامت در تمام نقاط کشور باشیم.

وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه و حفاظت از محیط زیست از اهداف مهم طرح ماست که دانش‌آموزان منطقه ۱۷ گام را فراتر نهادند و رکاب‌زنی را تنها محدود به روزهای سه شنبه نکرده و تمامی هفته را بدون خودرو و با استفاده از دوچرخه و ناوگان حمل و نقل پاک تردد می‌کنند و امیدواریم این دانش‌آموزان هم در راستای حفاظت از محیط زیست و تردد پاک تلاش کنند و الگوی خوبی برای سایرین باشند.

 

به گزارش فارس، محمود کلهری، شهردار منطقه ۱۷ تهران علاوه بر دوچرخه‌های دانش‌آموزان، دوچرخه خود را به معلم خوش فکر این مدرسه هدیه داد.

اهدای دوچرخه به دانش‌آموزان به پایان رسیده است؛ مدرسه خالی از همه مهمانان و مدعوین است و دانش‌آموزان سرمست از هدیه‌ای که گرفتند؛ در حال دور زدن در مدرسه خاکی هستند و آرزو می‌کنند که کاش مدرسه‌ها زودتر بازگشایی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان مدرسه مازندران دوچرخه شهردار منطقه ۱۷ تهران دانش آموزان اهدای دوچرخه شهرستان گلوگاه دانش آموزان دوچرخه سواری محیط زیست دوچرخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان