Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@06:09:16 GMT

ارتش ترکیه برای عملیات نظامی در ادلب آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۷۰۴۵

ارتش ترکیه برای عملیات نظامی در ادلب آماده می‌شود

در حالی است که وزیر دفاع ترکیه از نیروهای مستقر در مرزهای سوریه بازدید کرده، برخی گزارش‌ها حاکی از آمادگی این نیروها برای آغاز عملیاتی نظامی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش این کشور، امید دوندار فرمانده نیروی نظامی، حسن کوچک‌آکیوز، فرمانده نیروی هوایی و عدنان اوزبال، فرمانده نیروی دریایی این ارتش از یگان‌های نظامی مستقر در استان شانلی اورفا بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار و فرماندهان ارتش ترکیه در چارچوب این بازدید، دیدارهای مستقیم و نیز مجازی با فرماندهان این یگان‌ها انجام دادند.

روزنامه ینی شفق نزدیک به دولت ترکیه در گزارش روز جمعه خود نوشت، سربازان ترکیه در چهارچوب عملیات (سپر بهار) که اواخر فوریه گذشته در پی کشته شدن ۳۳ تن از آنها در حملات هوایی ارتش سوریه آغاز شد، به تقویت پایگاه‌های خود در استان ادلب سوریه ادامه می‌دهند.

همچنین این روزنامه نوشت: در حالی که وزارت دفاع ترکیه هیچ‌گونه بیانیه رسمی درباره‌ پایان عملیات سپر بهار منتشر نکرده، سربازان این کشور مهم‌ترین سامانه پدافند هوایی خود را در ادلب نصب و راه‌اندازی کردند.

پیش از این ترکیه چند سامانه پدافند هوایی آمریکایی را به ادلب منتقل و در آنجا راه‌اندازی کرده بود.

ینی شفق تاکید کرد: سربازان ترکیه در آماده‌باش کامل برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی از سوی دولت بشار اسد و در حال تقویت پایگاه‌های نظامی خود در شمال دو آزادراه حلب-لاذقیه (ام۴) و حلب-دمشق(ام۵) هستند.

این روزنامه ترکیه‌ای به نقل از توران اوگوز، کارشناس مسائل نظامی ترکیه نوشت: سربازان ترکیه با راه‌اندازی سیستم‌های رادار و پدافند هوایی در منطقه این پیام را انتقال دادند که آرامش کامل برقرار است گویا هیچ‌گونه عملیات نظامی وجود ندارد و در عین حال آمادگی کاملی وجود دارد به شکلی که گویا هر لحظه امکان دارد عملیات نظامی آغاز شود.

این کارشناس نظامی افزود: سربازان ترکیه‌ای از زمان اجرای آتش بس در ادلب در ششم مارس گذشته بیش از ۴۰۰۰ خودروی نظامی و نیز بیش از ۱۰ هزار سرباز را به ادلب منتقل کرده‌اند که رقم بسیار بزرگی است. ترکیه به تقویت پایگاه‌های خود ادامه می‌دهد و به نتایج آتش‌بس اخیر که پنجم مارس گذشته در مسکو حاصل شد، اکتفا نمی‌کند.

وی مدعی است: سیستم‌های راداری و پدافند هوایی که ترکیه به تازگی در ادلب راه‌اندازی کرده عامل بازدارنده‌ در برابر دولت اسد خواهد بود و دمشق را از اندیشیدن به هرگونه حمله احتمالی به ادلب منصرف می‌کند.

ترکیه روز جمعه یک پدافند هوایی جدید را به ادلب منتقل و ارتش این کشور دو ایست نظارتی جدید را در اتوبان ام۴ ایجاد کرد. در این راستا چندین دستگاه خودروی زرهی در نزدیکی روستای القیاسات و نیز خودروهای زرهی در مدرسه السباقه در نزدیکی شهرک بسنقول مستقر شدند، به این ترتیب تعداد ایست‌های نظامی ترکیه به حدود ۶۵ ایست در منطقه کاهش تنش ادلب و بخش‌هایی از حلب، لاذقیه و حماة رسید.

همچنین ترکیه به انتقال تجهیزات نظامی خود به ادلب ادامه می‌دهد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این خصوص روز جمعه گزارش داد، یک کاروان نظامی ترکیه از استان هاتای این کشور با عبور از گذرگاه مرزی کفرلوسین وارد شمال ادلب شد. این کاروان نظامی شامل ۲۵ دستگاه تانک، خمپاره‌انداز و تانکر سوخت بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش ترکیه ادلب سوریه سربازان ترکیه پدافند هوایی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟

منابع مقاومت فلسطین گزارش دادند که در حمله امروز به «کرم ابوسالم» فرماندهی مسئول حمله به مناطقی در رفح مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین ظهر امروز یکشنبه در عملیاتی منحصر به فرد فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کرم ابوسالم را هدف قرار داد.

طبق گزارش المیادین، یک منبع در مقاومت در این باره گفت: فرماندهی صهیونیستی که مورد هدف قرار گرفت مسئول بمباران مناطقی در رفح است و فرماندهانی در ارتش، اطلاعات و شاباک را در بردارد.

منابع خبری گزارش دادند که این عملیات منجر به کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

منابع مقاومت فلسطین افزودند: این عملیات از نظر طراحی و برنامه‌ریزی و قدرت اطلاعاتی منحصر به‌فرد است و نشان‌دهنده قدرت بالای مقاومت در هدف قرار دادن اهداف خود با راکت و خمپاره‌های مناسب است.

این منابع تاکید کردند: این عملیات پیام‌های سیاسی و نظامی متعددی را در بردارد که در راس آن آمادگی دائمی مقاومت برای دفاع از مردم فلسطین در برابر تجاوزهای وحشیانه دشمن است. عملیات کرم ابوسالم پیام‌های نظامی درخصوص قدرت مقاومت و ثبات آن علیرغم اظهارات مداوم صهیونیست‌ها مبنی بر موفقیت آن‌ها، نیز دارد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که رویداد کرم ابوسالم «اتفاقی خطرناک» است و اطلاعاتی درمورد اهداف مورد اصابت و تعداد مجروحین وجود دارد که انتشار آن‌ها ممنوع است.

این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که پدافند هوایی اسرائیل در پاسخ به بمباران کرم ابوسالم مناطقی در رفح را بمبارن خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز گزارش داد که ارتش صهیونیستی بالگردهایی را به پایگاه کرم ابوسالم اعزام کرده تا نظامیان زخمی را منتقل کنند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که تقریبا ۱۰ راکت از یک نقطه نزدیک به گذرگاه رفح به سمت کرم ابوسالم شلیک شدند و گذرگاه کرم ابوسالم اکنون بسته شده است.

ظهر امروز گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که با راکت‌های «رجوم» تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران نماد ایستادگی در برابر دولت‌های متکبر است
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند