Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زرین آمیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: فرایند ثبت نام و انتخاب رشته برای آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه های غیردولتی از ۱۱ خردادماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شده است و تا فردا ۱۸ شهریورماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آمار ثبت نام کنندگان، گفت: ۳۱ هزار و ۴۸۴ نفر در پذیرش های با آزمون و بدون آزمون کاردانی نظام جدید ثبت نام کرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به شرایط ثبت نام داوطلبان در این آزمون خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به تحصیل در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی در صورتی که دارای شرایط باشند، به عنوان داوطلب این دوره فقط در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود متقاضی شوند.

زرین آمیزی گفت: پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) انجام می شود.

به گفته این مقام مسوول سازمان سنجش، در ۲ هزار و ۷۲۶ رشته محل بدون آزمون، تعداد ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر و در رشته های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در سه هزار و ۷۴۳ رشته محل پذیرفته می شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال جاری همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

وی درباره هزینه ثبت نام اظهار داشت: داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به پرداخت مبلغ ۳۷ هزار تومان اقدام کنند و اگر داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه های غیردولتی است باید ۹ هزار و ۳۰۰ دیگر پرداخت کند.

زرین آمیزی درباره زمان برگزاری آزمون کاردانی نظام جدید، خاطرنشان کرد: این آزمون روز جمعه ۱۴ شهریور ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها پذیرش بدون آزمون ثبت نام کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پذیرش بدون آزمون ثبت نام کنکور سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش بدون آزمون ثبت نام کنکور سازمان سنجش آموزش کشور سازمان سنجش آموزش کشور کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای بدون آزمون ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

کریمیان در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه‌ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد