Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:16:18 GMT

رشد ۱۶ درصدی صادرات غیر نفتی گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۷۲۰۱

رشد ۱۶ درصدی صادرات غیر نفتی گیلان

فرهاد دلق پوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از نظر وزنی هم این صادرات معادل ۱۶۶ تن بوده که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.  

وی با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی در عرصه فعالیتهای صادراتی برای گیلان بود، تصریح کرد: یکی از رسالت های همگانی، تقویت بنیان اقتصادی جامعه در راستای توسعه فعالیت های تولیدی، تجاری و بدنبال آن افزایش اشتغال در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا با توجه به ظرفیت هایی تجاری ویژه ای که دارد می تواند بعنوان پایلوت صادراتی شمال کشور باشد، اضافه کرد: از این میزان صادرات ۱۸۰ تن به ارزش ۳۳ هزار دلار فقط از بندر آستارا انجام شده است.

وی اضافه کرد: بندر آستارا با توجه به قرار گیری در مسیر کریدور شمال به جنوب در توسعه صادرات و گسترش مبادلات تجاری در سطح کشور جایگاهی ممتازی و ظرفیت ویژه‌ای دارد و بیش از ۴۵ درصد امور تجاری استان گیلان از مرز آستارا انجام می شود.

 دلق پوش خاطرنشان کرد: چنانچه  اراده بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی در کنار هم به شکل مطلوب قرار گیرد این ظرفیت می تواند با هدف گذاری مناسب صادراتی و تکمیل زیرساخت ها تجاری،  وضعیت شمال کشور را متحول نماید.

وی تقویت تولید را برای افزایش توان صادراتی موثر دانست و گفت: تولید باکیفیت، پشتیبان صادرات است؛ بنابراین در راستای حمایت از تولید، اجرای معافیت مالیاتی مندرج در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مرزی پیگیری خواهد شد؛ زیرا،   اگر به رفع مشکلات بخش تولید اقدام نشود در واقع اهداف سال جهش تولید نیز محقق نمی گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین ایجاد ایستگاه قرنطینه بهداشتی و افزایش وسایل نقلیه مجهز برای صادرات کالا و تجهیز پایانه صادراتی کشاورزی را از مهم‌ترین اولویت ها و برنامه های توسعه صادراتی آستارا عنوان و  اضافه کرد: سیستم توزین و سکوی تخلیه و نصب دستگاه ایکس ری، فیبر نوری و تجهیز ناوگان حمل و نقل یخچالدار ویژه حمل کالا از نیازمندی‌های تسهیل کننده فعالیت های تجاری در بندر آستارا می باشد.

 بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان صادرات غیر نفتی آستارا وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان صادرات غیر نفتی بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه صادرات ایمن و پایدار میعانات گازی ضامن تولید گاز کشور است، گفت: باید با همه توان شاخص‌های مرتبط با حوزه ایمنی صادرات را ارتقا بخشیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی بیان کرد: به همت متخصصان این شرکت سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی به‌عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با روزآمدکردن تجهیزات و نیز تعمیر، بازسازی و ایمن‌سازی فرایند بارگیری و صادرات، در مسیر ارتقای شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تلاش شبانه‌روزی متخصصان در این شرکت افزود: متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تلاش و همت روزافزون خود موفق شدند مشکل‌های سیستم تله‌متری گوی شناور را که نقش مهمی در ایمن‌سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارند رفع کنند و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

غریبی با بیان اینکه هم‌اکنون سیستم تله‌متری گوی شناور سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان عملیاتی شده است، گفت: اطلاعات مربوط به وضع شیرهای کنترلی منتهی به این گوی شناور به‌صورت برخط در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که به خسارت منجر شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران