Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب «نوفل لوشاتو؛ پایان غربت» از مجموعه «روز‌های انقلاب» است به روایت چهار ماه اقامت حضرت امام (ره) در نوفل لوشاتو را به صورت روایت داستانی مستند برای نوجوانان راهنمایی و دبیرستانی می‌پردازد. تاریخ انتشار: 10:37 - 17 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۵۶۹

خبرگزاری میزان - داستان این کتاب از این جا شروع می‌شود که معلم مدرسه از دانش آموزان می‌خواهد که در مسابقه مقاله نویسی با موضوع وقایع انقلاب اسلامی که آموزش و پرورش ترتیب داده، شرکت کنند و درباره یکی از موضوعات مقاله بنویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیت‌های نوجوان این کتاب تصمیم می‌گیرند مقاله شان را درباره حضور «امام خمینی(ره)» در کشور فرانسه بنویسند و...

گفتنی است امام خمینی (ره) پس از فشار دولت بعثی عراق، ۱۴ مهرماه ۱۳۵۷ مجبور به ترک کشور عراق شدند و ۴ ماه پایانی تبعیدشان را در دهکده‌ای به نام نوفل لوشاتو در نزدیکی پاریس به سر می‌برند که در نهایت ۱۲ بهمن ۵۷ وارد کشور می‌شوند و رهبری مبارزه را به دست می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

گفتنی است پروژه کتاب‌های «روز‌های انقلاب» با دبیری مسعود امیرخانی، یکی از طرح‌های دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری است که در آن قرار است برای هر یک از روز‌های مهم و تاثیرگذار تاریخ انقلاب اسلامی کتابی برای مخاطب نوجوان نوشته شود و به شرح تاریخ این روز‌ها بپردازد.

۲۵ روز مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی را برای نگارش این مجموعه احصاء شدند. این مجموعه از تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ادامه می‌یابد. همچنین روز‌های دیگری، چون ۱۳ آبان ۱۳۵۷، ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، انقلاب سفید شاه و ... از روز‌هایی هستند که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته شده است. نویسندگانی مانند داوود امیریان، کاوه بهمن، جواد افهمی، محمد رضا شرفی، مهرداد موسویان، مریم بیات تبار و ... برای این کار انتخاب شدند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «روزی در خانه‌ی نوفل‌لوشاتو، چند خانم جوان که به دیدار امام آمده بودند، به خانم (همسر امام) اعتراض کردند که چرا رفتار شما متناسب با شأن امام نیست. خانم پرسیدند:

ـ چطور؟

آن‌ها پاسخ دادند:

ـ کسی که این‌جا می‌آید، فکر می‌کند به عیددیدنی آمده است؛ زیرا با شیرینی‌های متنوع پذیرایی می‌شود؛ در حالی که یک لیوان چای و بیسکویت کافی است. این‌جا خبری از وضعیت انقلابی نیست.

خانم گفتند:

ـ دخترم، همه‌ی این‌ها از ایران رسیده و سوغات است. این کمد که می‌بینی، از هدایای دوستان پُر است. آیا بهتر است من این‌ها را برای پذیرایی از شما که مهمان من هستید و از راه دور آمده‌اید، بیاورم، یا از این کار صرف‌نظر کرده، تظاهر به ساده‌زیستی کنم؟ چرا نمی‌توانید مسائل را از هم جدا کنید و زود قضاوت می‌کنید؟ آیا این نفاق نیست که من شیرینی را تنها یا با خانواده خودم بخورم و برای شما که مهمان هستید، نیاورم تا در نگاه شما ساد‌ه‌زیست و انقلابی دیده شوم؟»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات معرفی کتاب نوفل لوشاتو روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، گفت : در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشور‌های عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام