Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه طی ۷۴ روز نخست سال جاری ۲۴۰ مورد آتش‌سوزی در سطح کشور حادث شده است، گفت: بیشترین فراوانی آتش سوزی مربوط به مراتع و محیط‌های جنگلی واقع در استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ علی عباس نژاد گفت: عرصه‌های جنگلی و مرتعی جزء سرمایه‌های ملی است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند که آموزش و ارتقاء آگاهی عمومی تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در این عرصه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به احتمال ادامه آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گفت: با توجه به بارش‌های مناسب فصلی که منجر به افزایش پوشش گیاهی شده است و از طرفی فرا رسیدن فصل گرما و سهل انگاری مردم و گردشگران داخلی در حفظ سرمایه‌های ملی احتمال وقوع مجدد آتش سوزی در محیط‌های یاد شده دور از ذهن نیست.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان ادامه داد: کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزیی می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار و ایراد خسارت‌های جبران ناپذیر در محیط زیست منجر شود.

سرهنگ عباس نژاد با اعلام اینکه طی ۷۴ روز گذشته ۲۴۰ مورد آتش سوزی در ۱۱ استان کشور حادث شده است، گفت: با حضور به موقع و تلاش‌های شبانه روزی محیط بانان، جنگل بانان و سایر نیرو‌های مردمی بیشتر آتش سوزی‌ها مهار شده است.

وی با اشاره به موانع موجود در مهار آتش سوزی‌ها گفت: به دلیل وسعت زیاد آتش، صخره‌ای و صعب العبور بودن منطقه، شیب بالای هفتاد درجه و عدم برخورداری سازمان‌های متولی از امکانات مناسب برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن، صدمات قابل توجهی به بخش عظیمی از طبیعت وارد و منجر به سرایت آن به سایر مناطق شده است.

فرمانده یگان حفاظت با بیان اینکه برای اطفای هرگونه آتش سوزی احتمالی عرصه‌های طبیعی، نیرو‌های این فرماندهی در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند، تصریح کرد: از نیمه اردیبهشت‌ماه شاهد فراوانی بالای آتش سوزی‌ها در مراتع جنوبی کشور از جمله استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هستیم که علیرغم برخورداری از تجهیزات هوایی برای مهار بهتر آتش سوزی‌ها با کمک و همیاری محیط بانان، جنگل بانان، نیرو‌های امدادی، مردمی و نیرو‌های مسلح، مدیریت و کنترل آتش سوزی‌ها را در حد مقدورات انجام داده ایم.

سرهنگ عباس نژاد با اشاره به اینکه در بحث به کارگیری نیرو به نسبت وسعت مراتع و جنگل‌های کشور با استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی داریم، افزود: در جنگل‌های انبوه شمال کشور در هر هزار هکتار یک نفر و در جنگل‌های زاگرس در هر ۶ هزار هکتار یک نفر نیروی فعال به کارگیری شده است لیکن با همین نیرو و امکانات کم با تلاش شبانه روزی در حال دفاع از منابع طبیعی هستیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با حمایت دولت نسبت به تامین تجهیزات مدرن و به روز و اختصاص بالگرد بومی سازی شده با قابلیت حمل سبد آب، بخشی از کمبود سازمان‌های متولی برای اطفای سریع آتش سوزی در مناطق سخت برطرف شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگل مراتع سبد آب اطفای حریق آتش سوزی آتش سوزی ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در ۴ استان کشور درپی وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفـت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • ویدیو اختصاصی مهر از شهرک امامزاده ابراهیم(ع) بعداز وقوع آتش سوزی
  • تصاویر اختصاصی مهر از امامزاده ابراهیم(ع) بعد از وقوع آتش سوزی