Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق یونسلو مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص اجرایی شدن مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان و الزامات مدیریت بهینه مصرف آب گفت: مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان بیانگر حداقل الزام‌ها در مورد تاسیسات بهداشتی است و در این مبحث مواردی از قبیل لوله‌کشی و ذخیره‌سازی آب مصرفی در ساختمان، لوله‌کشی بهداشتی فاضلاب، لوله‌کشی آب باران ساختمان، توزیع آب مصرفی در ساختمان، بست و تکیه‌گاه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یونسلو یکی از الزامات مدیریت بهینه مصرف آب در این مبحث را ساخت مخزن ذخیره آب عنوان کرد و افزود: مخزن ذخیره آب برای ساختمان‌های بیش از سه طبقه یا بیش از ۱۰ واحد با گنجایش ۷۵ لیتر به ازای هر نفر در روز پیش‌بینی شده است.

 او ادامه داد: تعیین حداکثر فشار و مصرف آب در لوازم بهداشتی اعم از دست‌شویی و حمام از دیگر الزامات این دستورالعمل است و مطابق آن مقدار مصرف آب در لوازم بهداشتی باید به کمک شیر‌های مناسب و استفاده از لوازم کنترل مقدار جریان، به میزان حداکثر مجاز محدود شود.

بیشتر بخوانید: رکورد مصرف آب در ۵۰ سال اخیر زده شد

 مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن اشاره به این‌که بخش عمده هدررفت آب در ساختمان‌های مسکونی ناشی از مدت‌زمان بازبودن شیر آب برای رسیدن به آب داغ است، افزود: مطابق این الزامات با کم‌شدن فاصله بین نقطه گرمایش از محل مصرف از ۳۰ متر به ۱۰ متر امکان داغ‌بودن شیر‌های آب گرم همیشه فراهم خواهد بود و چنان چه این فاصله بیش‌تر از ۱۰ متر بود، راهکار سامانه سه‌لوله‌ای (لوله آب گرم، لوله آب سرد و لوله برگشت آب گرم) در نظر گرفته شده است.

 یونسلو بیان کرد: از دیگر الزامات مهم این تفاهم‌نامه وصل‌نکردن مجرای آب باران به شبکه جمع‌آوری است و چنانچه آب باران به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل شود، در هنگام بارندگی حجم زیادی آب وارد تصفیه‌خانه فاضلاب خواهد شد و شوک بزرگی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وارد می‌کند و فرایند تصفیه فاضلاب را مختل خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آب و فاضلاب صرفه جویی آب آبفای تهران مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه گفت: بیش از سه تن مواد غذایی بدون شرایط مصرف و تاریخ مصرف گذشته که در چهار ماه اخیر از اماکن تهیه و توزیع شهرستان جمع‌آوری شده بودند، با هماهنگی و حضور نماینده دادگاه عمومی شهرستان معدوم شدند.

حامد کیخایی اظهار کرد: جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیربهداشتی، یکی از محورهای اصلی فعالیت واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه است. بر همین اساس، با متخلفان در این زمینه به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی علاوه بر دوره زمانی مصرف، نیاز به نگهداری در شرایط بهداشتی و دمای مناسب دارند. رعایت نشدن این موارد ممکن است باعث فاسد شدن ماده غذایی قبل از رسیدن تاریخ انقضا آن شود و منجر به بروز مسمومیت و حوادث ناگوار برای مصرف‌کننده شود. بر همین اساس لازم است تا هنگام خرید، شرایط نگهداری مواد غذایی را در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، گزارش خود را سامانه تلفنی ۱۹۰ ثبت کنند تا همکاران مرکز بهداشت برای اصلاح مشکل، وارد عمل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب