Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مسجد مقدس جمکران بعد از بازگشایی با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: میعادگاه منتظران روزی دو مرتبه ضدعفونی و فرش‌های آن هر دو روز یکبار، ضدعفونی می‌شود.

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان و در تشریح روند فعالیت مسجد مقدس جمکران بعد از بازگشایی بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: بعد از مصوبه این ستاد مبنی بر بازگشایی مساجد و آستان های مقدس، مسجد مقدس جمکران نیز با حضور خانواده معظم شهدا، طی آئینی بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایام شیوع کرونا و ضرورت کمک به جبهه سلامت کشور، تا وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اجتماعات مذهبی را صادر نکرده است، فعلاً اجتماعی در میعادگاه منتظران برگزار نمی شود.

 

وی ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی زائران باید مهر، سجاده، تسبیح و مفاتیح شخصی همراه داشته باشند چراکه از ارائه این اقلام در مسجد جمکران، به دلیل مقابله با شیوع کرونا معذور هستیم.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه واحدهای مشاوره مسجد جمکران که به صورت تک نفره پذیرای مراجعه کنندگان است و با تجمع همراه نیست، فعال هستند، گفت: مسجد مقدس جمکران بعد از بازگشایی به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و میزبان زائران از باب المعصومه(س) یعنی در شماره دو است، درهای 6 باب الرضا(ع) و یک باب الشهدا جز شب های چهارشنبه و جمعه، در دیگر شب ها از ساعت 23 تا 7 صبح روز بعد بسته هستند.

 

وی با بیان اینکه میعادگاه منتظران روزی دو مرتبه ضدعفونی می شود، ابراز کرد: پروتکل هایی برای خادمان پیش بینی شده تا حضور زائران و زیارت آنها با رعایت کامل قوانین بهداشتی انجام شود. تا این لحظه بنابر نظر کارشناسان تدابیر بهداشتی اعمال شده در مسجد جمکران رضایتبخش بوده است.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه فعلا مسجدهای مقام امام زمان(عج) و مسجد اصلی جمکران بسته است، تاکید کرد: با توجه به وزش بادهای شدید فصلی این روزها و آفتاب شدید منطقه جمکران، مساجد امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باز و با شماره گذاری بر اساس فاصله گذاری موردتایید وزارت بهداشت پذیرای زائران هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، همانطور که بیان شد زائران باید وسایل عبادی شخصی به همراه داشته باشند. همچنین هر دو روز یک بارۀ فرش های مسجد تعویض می شوند و سیستم های تهویه نیز فعال هستند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مسجد تراز اسلامی مسجد مقدس جمکران مسجد مقدس جمکران مسجد جمکران حجت الاسلام حسین آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 

ایسنا/قم پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع بر دوش عاشقان و منتظران امام زمان(عج)، در صحن مسجد مقدس جمکران آرام گرفت.

آیین تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس عصر جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، سید محمد آقامیری استاندار قم و خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد. 

پیکرهای مطهر شهدا از میدان آل یاسین تا صحن مسجد مقدس جمکران تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری در صحن امام مهدی(عج) توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به خاک سپرده شدند.

۲ مادر شهید مفقودالاثر به نیابت از مادران این ۲ شهید گمنام در کنار خادمان مسجد جمکران و علما مراسم تدفین را انجام دادند.

مداحی مادحین اهل بیت(ع) و دمام زنی از برنامه‌های مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش ایسنا، یکی از این ۲ شهید والامقام سال‌ ۱۳۶۴ در عملیات عاشورای ۲ در چنگوله و دیگری سال ۱۳۶۵ در کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران