Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@04:15:39 GMT

برگزاری وبینار امام خمینی(ره) و جهان معاصر

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۱۷۷

برگزاری وبینار امام خمینی(ره) و جهان معاصر

همزمان با سی و یکمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی ( ره) و به همت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در تونس و با همکاری سفارت ج.ا.ایران در سنگال و مرکز پژوهش های فلسفی مسارات تونس، نشست وبیناری «امام خمینی (ره) و جهان معاصر» برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دهشیری ، سفیر محترم ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا.ایران در سنگال ، منصر الهذیلی ، استاد دانشگاه قیروان ، استاد محمد مختار بارو از سنگال ، جابر القفصی ،اندیشمند تونسی ، فوزی علوی ، استاد دانشگاه زیتونه  و میثم فراهانی ، رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در تونس برگزارشد.

شرکت کنندگان در این نشست  با تاکید بر شخصیت تاثیر گذار امام خمینی ( ره) در جهان اسلام  بیان داشتند : سیاست اصلی امام خمینی تکیه بر خود و خودباوری بر مبنای شعار نه شرقی و نه غربی بود و ایشان نقش بسزایی در تدوین تاریخ تمدن اسلامی و انسانی و نیز تاسیس فرهنگی عمیق بر مبنای هویت اسلامی و مدرنیته به عنوان دو رکن مهم در بینش فکری و فرهنگی آن حضرت ایفا نمودند.

 سخنرانان در ادامه با تاکید بر بعد عرفانی امام خمینی ( ره) به تبیین شخصیت عرفانی آن حضرت پرداخته و بیان کردند : امام ، با تکیه بر بینش عرفانی و نگاه خاصانه خود به خداوند متعال به عنوان سیاستمداری زبده در جهان معاصر ظهور نمودند و تعادل سازنده ای بین سیاست و اخلاق در عرصه های ملی و بین المللی  بر مبنای اصول الاهی و اسلامی ایجاد کردند. همچنین امام خمینی توانستند با تاسی به أصول اخلاقی و عرفانی و شخصیت کاریزماتیک خویش ، اتحاد و همبستگی بین مردم و ملت ها بر اساس اصول دموکراسی و عدالت اجتماعی ایجاد نمایند.

در ادامه این نشست سخنرانان با اشاره به ویژگی ممتاز امام در ایجاد تعادل بین مدرنیته و هویت اسلامی و انسانی تاکید کردند : از ویژگی های برجسته امام ، ایجاد چشم اندازی یکپارچه ، جامع و متعادل در همه سطوح و زمینه ها بود که باعث ایجاد جامعه ای متعادل و توسعه یافته بر مبنای فرهنگ اصیل اسلامی و انسانی بود که در آن اعتماد به نفس و خودباوری ، رشد و توسعه علمی ، ایثار و از خودگذشتگی ، حمایت از مظلوم و مبارزه با ستمگر دارای نقش بسزا و تعیین کننده ای بود.

اشاره به مبارزه با فرهنگ غرب و بی عدالتی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های  شخصیتی حضرت امام خمینی ( ره) از جمله محورهای بیان شده در نشست مذکور بود. سخنرانان با اشاره به فقدان هویت انسانی در برخی از جوامع غربی و نادیده گرفتن عدالت انسانی در جوامع مذکور تاکید کردند : حضرت امام خمینی با درهم آمیختگی ارزش های انسانی و اصول اجتماعی مبتنی بر عدالت توانستند روشی جدید در اصول کشورداری مبتنی بر هویت انسانی را به تصویر بکشند و ج.ا.ایران و همه عدالت خواهان جهان را در مسیر ترسیم نقشه راهی جدید در سیاست و تعامل با کشورها هدایت کنند.

سخنرانان با تاکید بر اینکه امام خمینی ( ره) ، دارای ویژگی های شخصیتی ممتازی در عرصه های مختلف فقهی ، عرفانی ، فلسفی ، عرفانی و سیاسی  بود که او به رهبری بی بدیل در جهان معاصر تبدیل کرده است بیان داشتند : نظریه ولایت فقیه و تاسیس حکومت بر مبنای اصول فقهی از بارزترین امتیازات رهبر کبیر انقلاب اسلامی می باشد و اصول سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ( ره) همواره الگویی ممتاز برای همه آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان باقی خواهد ماند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: سنگال امام خمینی ره رایزنی فرهنگی ايران ج ا ایران امام خمینی جهان معاصر بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد تا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد در تمامی شهرستان‌ها و روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام(ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد تا بزرگداشت امام راحل(ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه، محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی(ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه «هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود»، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام(ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل(ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام(ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام(ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام(ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام(ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند