Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ماه ‌شرف»، حکایتی شاهزاده خانم قاجاری است که با مرگ مواجهه‌ای متفاوت دارد. «شرمین نادری»، با این کتاب، یک بار دیگر در تاریخ سفر کرده است.

مخاطب ادبیات فارسی امروز، دیگر قصه‌ شاهزاده‌ها را نمی‌پسندد اما هنوز هم قصه‌نویسانی هستند که می‌توانند با گفتن این قصه‌هایی که از دل تاریخ بیرون می‌آیند، مخاطب را جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرمین نادری، (متولد ۱۳۵۵) نویسنده‌ای است که او را بیشتر به خاطر آشنایی‌اش با لحن و ادبیات قاجاری می‌شناسند، نادری که معتقد است قصه‌گویی را از خانواده‌اش به ارث برده، در طول سال‌های نویسندگی‌اش، آثاری چون قمر در عقرب، اشرف جان و رویای شهریور، ماه‌گرفته‌ها و چند کتاب دیگر را در این سبک نوشته که تازه‌ترین آن‌ها ماه شرف است.

ماه شرف، حکایت دختر بیمار یکی از اعضای خاندان قاجار پس از خلع سلطنت آخرین شاه این سلسله و به تخت نشستن رضا پهلوی است. ماه شرف با همراهی ندیمه تازه‌ای که پدرش برای مراقبت از او فرستاده، برای مرگ آماده می‌شود، اما گویا دست تقدیر برای دخترک سرنوشت دیگری را رقم زده است.

داستان کتاب از سفر به گلاب‌دره آغاز می‌شود که گویی به سفری که باید ماه شرف ناگزیر در آن گام بگذارد، اشاره می‌کند. سفری به راهنمایی یک روح سرگردان در باغ بزرگ شازده قجری، سفری بی پایان که نهایت آن هرگز مشخص نمی‌شود.

فصل‌های این کتاب در حقیقت کاغذهایی است که ماه شرف از خود به یادگار گذاشته است، یادداشت‌هایی که نادری در ابتدای کتاب و در توضیح آن می‌نویسد: خیال کن کاغذهای ماه‌شرف را توی گودالی عمیق و نمور در کوچه‌پس‌کوچه‌های گلاب‌دره پیدا کردم، خیال کن ماه‌شرف را به چشم دیده‌ام، یک‌روزی، یک‌زمان بی‌زمانی شاید، خیال کن همه‌ این‌ها حقیقت است و نه رویا و بعد کتاب را بخوان.

شرمین نادری، مدرک کارشناسی ارشد تصویرسازی خود را از دانشگاه تهران، دریافت کرده و از سال ۱۳۸۰ به عنوان نویسنده و تصویرگر در نشریات مختلف مشغول به کار بوده است. نخستین اثر او، در سال ۱۳۸۳ منتشر شد و او اکنون یکی از نویسندگان پرکار ادبیات داستانی به شمار می‌رود. ماه شرف، آخرین اثر شرمین نادری، در ۱۳۰ صفحه، توسط نشر آوند دانش، در مجموعه نقطه سر خط، ویژه داستان‌های ایرانی، منتشر شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ماه شرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه خیال هواداران تیمش را راحت کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پاری سن ژرمن در حالی خود را آماده بازی برگشت برابر بوروسیا دورتموند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌کند که در دیدار رفت با یک گل شکست خورده است. به نوشته لوپاریزین، امباپه که امید نخست پاریسی‌ها برای درخشش در این بازی است به هواداران تیمش قول داد که راهی فینال شوند.

بیشتر بخوانید: گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟

او گفت: می‌دانیم که فشار بسیار بالا است و این طبیعی است چرا که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم و رقابت در چنین مرحله‌ای بسیار سخت است. اطمینان داریم که می‌توانیم شکست دیدار رفت را جبران و راهی فینال شویم. ما به فینال صعود خواهیم کرد.

او ادامه داد: من روز سه‌شنبه با نهایت آمادگی به میدان خواهم رفت. می‌خواهم بهترین بازی خود را به نمایش بگذارم و برابر هواداران خود جشن صعود به فینال را برگزار کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1229589 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • سفری خاطره انگیز با تور تایلند آرزوی سفر
  • تلویزیون بی‌خیال گربه‌های عیاری شد؟ بازگشت «۸۷ متر»
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ارونوف خیال پرسپولیسی ها را راحت کرد!
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • امباپه خیال هواداران تیمش را راحت کرد
  • ادعای انبارلوئی درباره ایده «از شاهزاده تا تاجزاده» مهدی نصیری /حرف او نیست، هم لطف الله میثمی گفته بود هم فرخ نگهدار!
  • محققان حوزه ریاضی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند
  • آمار باورنکردنی: با صلاح خیال‌تان راحت باشد!
  • تصویر قدیمی از آشپزخانه بازار طهران در دوره قاجار