Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:49:34 GMT

آموزش حلقه مفقوده ساخت و سازهای شهر زنجان است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۳۵۳

آموزش حلقه مفقوده ساخت و سازهای شهر زنجان است

منصور مرادلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وظیفه ماموران اجرائیات شهرداری هنگام بروز تخلفات ساختمانی اخطار به صاحب ملک و در صورت رعایت نکردن، برخوردهای قانونی است.

وی اضافه کرد: به‌طور معمول ماموران اجرائیات شهرداری با توجه به گزارش‌های دریافتی شهروندان مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز و مسائل ناشی از آن، طبق چک لیست هایی اقدام و به موارد  رسیدگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد لجاجت و یا مقاومت صاحب ملک، برای اجرای تخلفات ساختمانی، منجر به درگیری با ماموران اجرائیات شهرداری می شود که در نهایت نتایج ناخوشایندی را رقم می زند.

وی اظهار داشت: بر این اساس و با ارائه آموزش‌های لازم به‌طور مکرر به ماموان اجرائیات شهرداری های مناطق، گوشزد شده که در هنگام نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز ساختمانی از درگیری های احتمالی اجتناب کرده و با تبیین مساله درصدد رفع مشکل باشند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بسیاری از ماموران بخش اجرائیات شهرداری وظیفه شناس بوده و طبق فرآیندهایی نسبت به اخطاریه های کتبی مبادرت کرده که در غیر این صورت قانون را اجرا می کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب متخلفان ساختمانی مانع اجرای قانون هستند، اضافه کرد: این در حالی است که این گروه از افراد با اقدامات ناخوشایند، حقوق دیگران را ضایع و سیمای شهری را با چالش مواجه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این مبنا می توان با درج مطالب، شرایط و مقررات ساخت و سازها، جرایم ناشی از تخلفات و موارد دیگر را در قالب بروشورهایی و یا به‌صورت موجز هنگام صدور پروانه های ساختمانی برای افراد تبیین و از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد.

مرادلو، رسانه های گروهی را از جمله بسترهای مناسب آگاه‌سازی شهروندان در خصوص آشنایی با مقررات ملی ساخت و ساز عنوان کرد و افزود: بهره گیری از فضای مجازی و تولید و انتشار انیمیشن هایی در این خصوص نیز می تواند به ارتقای بیشتر آگاهی شهروندان منتهی شود.

هشتم خردادماه جاری مامور اجرائیات شهرداری منطقه چهار زنجان حین انجام وظیفه مورد ضرب و شتم از سوی فرد متخلف صاحب یک ملک در شهر زنجان قرار گرفت که به دلیل شدت ضربات، گونه و کتف وی با شکستگی مواجه و در بیمارستان بستری شد.

بر این اساس هنگامی که مامور اجرائیات شهرداری درباره ساخت و ساز غیرمجاز صاحب ملکی واقع در یکی از شهرک‌های اقماری زنجان که در حال احداث واحد تجاری در خارج از محدوده  بود اخطار داده بود از سوی صاحب ملک به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

شهردار زنجان در این خصوص با بیان اینکه برای فرد متخلف اشد مجازات را از محاکم ذی صلاح درخواست کرده ایم، گفت: مامور اجرائیات شهرداری در حال انجام وظیفه و اجرای مقررات شهرسازی و جلوگیری از تخلفات ساختمانی بوده که این حادثه برای او رخ داده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه قضایی به طور قطع با فرد متخلف برخورد خواهد شد، چرا که هم نسبت به ساخت و ساز غیرقانونی اقدام کرده و هم مامور شهرداری را حین انجام وظیفه مورد ضرب و شتم قرار داده است.

وی یادآوری کرد: جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز یک کار دائمی برای شهرداری زنجان است که در حد توان می کوشد مبتنی بر ضوابط و مقررات این وظیفه مهم را انجام دهد اما گاهی اوقات برخی ها  به خاطر منافع شخصی در این راه مانع تراشی می کنند که طبق  قانون با آنها برخورد می‌شود.

برچسب‌ها پروژه ساختمانی تخلفات مالی شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پروژه ساختمانی تخلفات مالی شهرداری زنجان پروژه ساختمانی تخلفات مالی شهرداری زنجان اجرائیات شهرداری تخلفات ساخت ساخت و ساز صاحب ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: با به کارگیری تمهیدات حفاظتی جدی مختص قبل و حین برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳، وقوع تخلفات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

عبدالرسول پورعباس افزود: در جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ تنها یک مورد تخلف مشاهده شده است.

وی توضیح داد: در یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون، داوطلبی قصد عکس برداری از سؤالات و ارسال آن را داشته که مراقبین متوجه موضوع شده و از بروز تخلف ممانعت کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: سال گذشته نیز تنها قصد اقدام برای یک مورد تخلف در هنگام برگزاری آزمون سراسری گزارش شد که البته از انجام اقدام غیرقانونی جلوگیری شده بود.

دیگر خبرها

  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی