Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از هک شدن در فضای مجازی گفت: مردم باید قبل از استفاده از هرگونه شبکه اجتماعی اطلاعات خود را در زمینه استفاده از فضای مجازی بالا ببرند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفتگو با خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رواج انواع و اقسام کلاهبرداری‌های اینترنتی را زنگ خطری برای کاربرانی که شیوه‌های امنیتی را رعایت نمی‌کنند دانست و با اشاره به روش پخش لینک توسط هکرها اظهار کرد: یکی از روش‌های مرسوم هکرها که این روزها بسیار مشاهده می شود این است که اعلام می کنند فلان شبکه اجتماعی به زودی قرار است فیلتر شود که کاربر با استفاده از لینک ارسال شده وارد یک فضا می شود و مجبور است اطلاعات شخصی خود را وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از کابران شبکه های اجتماعی بدون داشتن اطلاعات کافی نسبت به لینک مورد نظر وارد آدرس مورد نظر هکر شده و با وارد کردن اطلاعات خود، به هکر اجازه دستیابی به اطلاعات شخصی خود را می‌دهند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به راه‌های پیشگیری از افتادن در دام هکرها گفت: مردم باید قبل از استفاده از هرگونه شبکه اجتماعی اطلاعات خود را در زمینه استفاده از فضای مجازی بالا ببرند و با راه‌اندازی احراز هویت دومرحله‌ای مانع دستیابی هکرها به اطلاعات شخصی شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد سرشناس نیز قربانی هکرها قرار گرفته‌اند، گفت: متاسفانه خیلی از افراد سرشناس و شاخ‌های مجازی نیز جزء قربانیان این موضوع قرار گرفته‌‌اند.

گودرزی اظهار کرد: شگرد فیشینگ هم یکی از شگردهای معروف سارقان است که نه‌ تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان سارقان انجام می‌دهند و این روش یکی از شگردهای مرسوم بین هکرهای سیاه است.

وی افزود: در حوزه بانک‌داری الکترونیک با توجه به راه‌اندازی  ‌OTP توانستیم جلوی اکثر سرقت ها را بگیریم اما در بحث شبکه‌های اجتماعی با توجه به این موضوع که بسیار کم هزینه است و به راحتی می‌توانند با یک لینک تله دسترسی به اطلاعات شخصی فرد پیدا کنند که در این زمینه شگردهای مختلفی دارند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ  در مورد برخورد با فروشندگان سلاح سرد در فضای مجازی گفت: قبلا نیز تاکید کردیم افرادی که امنیت مردم را به خطر بیاندازند برخورد جدی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: پلیس فتا در فضای مجازی گشت‌هایی دارد که با حفظ حریم خصوصی کاربران و با هماهنگی مردم این فضا را رصد می‌کند؛ همچنین از مردم می‌خواهیم که تخلفات فضای مجازی را به ما گزارش دهند که می‌توانند به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند. 

گودرزی در مورد هشدار تبلغیات مجازی برای سایت‌های هک گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند با برخورد قانون مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: تهران پلیس فتا فضای مجازی هک پیشگیری سرهنگ گودرزی فضای مجازی اطلاعات شخصی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده

علیرضا عسگریان معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای طرح کالابرگ تسویه حساب با فروشندگان با فاصله اندک انجام می‌شد؛ به این معنی که از زمان اجرای طرح کالابرگ، به محض انجام خرید و به تناسب فاکتور‌ها و براساس دقت‌هایی که بر فروش محصولات در فروشگاه‌ها صورت می‌گرفت، بین دو تا سه روز با فروشگاه‌ها تسویه می‌شد.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معمولا تا ساعت ۱۲ هرشب تمام فعل و انفعالات مالی با فروشگاه‌ها نهایی می‌شد، گفت: نوزدهم هر ماه با فروشگاه تسویه حساب صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: اما در مرحله سوم طرح فجرانه در تسویه دولت با فروشگاه‌ها فاصله‌ای افتاده که قرار است طی چهار روز آینده تسویه نهایی انجام شود.

به گفته عسگریان، بدهی دولت به فروشندگان کمتر از ۲ همت است.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی