Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:58:03 GMT

«خانه هنرمندان تبریز» پذیرای علاقمندان است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۷۲۶

«خانه هنرمندان تبریز» پذیرای علاقمندان است

ایسنا/آذربایجان شرقی کتابخانه تخصصی‌ ادب و هنر، موزه کاریکاتور و موزه آثار استاد بهتونی واقع در خانه‌ی هنر تبریز از ساعت هشت صبح الی 20 پذیرای علاقمندان است.

خانه هنر تبریز در طول سال‌ها محل رفت و آمد فرهیختگان، پژوهشگران و محققان حوزه فرهنگ و هنر بوده و این ساختمان قدیمی با وسعتی افزون بر سه هزار مترمربع و زیربنایی حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در ضلع شمالی بوستان قدیمی «باغ گلستان» واقع شده و مخزن کتابخانه ملی تبریز است که در سال ۱۳۳۳ شمسی توسط برادران نخجوانی بنیان گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر صدها جلد کتاب با موضوع ادبیات و هنر شامل کتاب‌های پیشین و همچنین تازه‌های نشر در حوزه ادبیات و هنر در این مکان جهت استفاده‌ی محققین، پژوهشگران و اصحاب فرهنگ و هنر قرار دارد.

همچنین موزه کاریکاتور تنها موزه ایران و موزه استاد بهتونی از موزه‌هایی است که در خانه هنر تبریز واقع است. موزه کاریکاتور تبریز که به عنوان پنجمین موزه بزرگ کاریکاتور جهان و بزرگترین موزه آسیا شناخته شده است، آثار کاریکاتوریست‌های بزرگ دنیا و ایران را در خود جای داده است.

این موزه تنها موزه تخصصی کارتون آسیا و جزو سه موزه بزرگ کارتون جهان محسوب می‌شود و  ١٦ هزار اثر برجسته از استادان و کارتونیست‌های مشهور جهان در آن نگهداری می‌شود. این بنای تاریخی با مجسمه‌های کارتونی و فضایی که در آن اطلاعات لازم ارائه می‌شود از جذابیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

بیش از یک هزار آلبوم در کتابخانه موزه به همراه آرشیو نشریات تاریخی و خارجی موجود بوده که مورد استفاده عموم است.

موزه مرحوم استاد بهتونی نیز نخستین موزه شخصی ایران است که به ابتکار استاد، مجسمه های گچی و سیمانی میوه جات و غذاهای ایرانی در این موزه ساخته شده است؛ از این هنرمند توانا مجموعه‌ای بالغ بر 10 هزار قطعه مجسمه که حاصل 43 سال کار و تلاش وی است، به یادگار مانده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علاقمندان می‌توانند از ساعت هشت صبح الی 20 برای استفاده از کتابهای کتابخانه‌ی تخصصی هنر و ادبیات و همچنین بازدید از موزه کاریکاتور و موزه آثار استاد بهتونی به خانه هنر تبریز واقع در باغ گلستان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خانه هنرمندان موزه موزه کاریکاتور هنر تبریز خانه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود

به گزارش خبرنگار مهر، لیدا شجاعی فر عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تالاب درگه سنگی نقده از اواخر تیرماه بهترین مکان برای استراحت و تغذیه فلامینگوها است، ادامه داد: این تالاب طی سال گذشته پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود.

وی افزود: این تالاب از نظر وسعت بزرگترین تالاب شهرستان است که تالاب‌های سولدوز، آق قلعه (شورگل حسنلو)، یادگارلو و طالقان… به ترتیب در رتبه‌های بعدی تالاب‌های شهرستان نقده از نظر وسعت قرار دارند.

شجاعی فر با بیان اینکه تالاب درگه سنگی بیشترین حجم آب را در بین تالاب‌های فصلی این شهرستان دارد، گفت: آبگیری تالاب بین المللی درگه سنگی با بیش از ۶۰۰ هکتار که در ۲۵ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده از اواخر آذر ماه سال گذشته آغاز شده و بیش از ۸ میلیون مترمکعب آب داخل تالاب رها شده است.

وی با بیان اینکه منبع تغذیه این تالاب رودخانه گدار است، افزود: طی سال‌های گذشته این تالاب در طول فصل تابستان خشک می‌شد اما امسال پیش بینی می‌شود با این حجم آبگیری انجام شده، خشک نشود.

شجاعی فر اظهار کرد: این تالاب به دلیل داشتن منبع غذایی عالی زیستگاه مهمی برای زمستان گذرانی، زادآوری و استراحت پرندگان است.

شجاعی فر خاطر نشان کرد: چنگر، مرغابی‌ها، اردک سرسفید، میش مرغ و فلامینگوها از پرندگان شاخص این تالاب هستند؛ همچنین در طول فصول بهار و پاییز پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری است.

رئیس اداره تالاب‌های محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پوشش گیاهی عمده این تالاب شامل بیشه زار، انبوه گز و گیاهان مرتعی است همچنین پوشش گیاهی بخش قابل توجه بخش جنوبی تالاب، تنوع و کثرت فیتوپلانکتون‌ها و گونه‌های جانوری بی مهرگان در آب این تالاب نظیر انواع بنتوزها و زنو پلانکتون‌ها، زیستگاه بسیار مناسبی را برای پرندگان آبزی و کنار آبزی به وجود آورده است.

کد خبر 6088781

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور