Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@13:42:38 GMT

برداشت جو از ۳۵ هزار هکتار از مزارع قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۳۹۱

برداشت جو از ۳۵ هزار هکتار از مزارع قزوین آغاز شد

تورج بنیادی گفت: عملیات برداشت جو از سطح ۳۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج بنیادی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: عملیات برداشت جو از سطح 35 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 120 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از این میزان سطح زیر کشت 27 هزار و 400 هکتار جو آبی و هفت هزار و 550 هکتار جو دیم است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سطوح زیر کشت این محصول در شهرستان بوئین زهرا 15 هزار و 982 هکتار، شهرستان البرز دو هزار و 330 هکتار، شهرستان تاکستان پنج هزار و 59 هکتار، شهرستان آوج هزار و 435 هکتار و شهرستان قزوین پنج هزار و 480 هکتار است.

وی ارقام کشت شده این محصول در مزارع کشاورزی استان را جو بهمن، مهتاب، جلگه، نانیوس ذکرکرد.

بنیادی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از لحاظ دامداری در جایگاه خوبی قرار دارد و همچنین نیاز واحدهای تولید دامی در سطح استان، خرید این محصول به صورت توافقی و توسط بخش خصوصی از بهره‌برداران بخش کشاورزی انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی، در شهرستان سربیشه همزمان با روز ملی گل و گلاب مراسم جشن شکرگذاری برداشت گل محمدی برگزار شد تا بار دیگر ذهن‌ها متوجه این ظرفیت کشاورزی و گردشگری خراسان جنوبی شود.

منوچهر شایسته، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح سه شنبه در جشن شکر گذاری برداشت گل محمدی که همزمان با روز ملی گل و گلاب برگزار شد، اظهارکرد: سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی ۴۵۱ هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال ۸۸۱ تن گل از مزارع برداشت شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این میزان برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی در مقایسه با سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش خواهد داشت.

شایسته ادامه داد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار است و بعد از آن قاین با ۵۵ هکتار و زیر کوه با ۵۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های فعال برای گل محمدی و گلاب گیری بسیار محدود است، گفت: تلاش ما بر این است که در این راستا زنجیره ارزش تولید گل محمدی را با راه اندازی کارخانه اسانس گیری در سربیشه طی ماه‌های آینده تکمیل کنیم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام داده‌ایم قرار شد برای کلیه محصولات زیر شاخه باغبانی از جمله گل محمدی مجوز احداث سالن و خشک کردن آن داده شود که مقدمات این کار در حال فراهم شدن است.

شایسته بیان کرد: مجموعه‌ای که امسال در آن جشن شکرگذاری گل محمدی را برگزار کردیم (گلستان کلنگی خواه در سربیشه) ۱۰۰ هکتار است و با استفاده از آبیاری قطری مجموعه باغ خود را آبیاری می‌کنند.

کد خبر 6099291

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی