Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر پورعزت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کیفیت آموزش الکترونیکی (e-learning) در ایران، اظهار کرد: اکنون کلاس‌ها به‌صورت آنلاین با کیفیت بسیار خوبی برگزار می‌شود و من از کیفیت آموزش، رضایت کافی دارم. سایت دانشگاه تهران دارای امکانات بسیار خوبی است و آموزش را به بهترین شکل پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته احتمالاً دانشگاه‌های فاقد امکانات، دچار مشکل شوند؛ بخشی از این موضوع به سیستم‌های عامل ضعیف برمی‌گردد. درباره اخبار مبتنی بر ضعف عملکرد، سه دلیل مهم مد نظر است: یکی، ضعف امکانات و زیرساخت‌ها، به‌ویژه از حیث سرعت اینترنت، دوم، ضعف بنیه سخت‌افزاری دانشگاه‌ها و سوم، روابط دادوستدی نوظهور بین دانشجویان و دانشگاه‌های خصوصی!

پورعزت بیان کرد: تجربه آموزش مجازی برای ما جدید بود؛ ولی اکنون پس از حدود ١٢ جلسه عادی و جبرانی (به‌جای جلسات تعطیل بابت کرونا) می‌‌توانم بگویم که آموزش الکترونیکی می‌تواند تا حد زیادی، جای آموزش حضوری را بگیرد و هیچ محدودیت جدی ندارد.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات برخی دانشجویان در شهرهای کوچک، برای اتصال به اینترنت خاطرنشان کرد: این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط است؛ اما در دانشگاه تهران که فعلا اینترنت نسبتاً پرسرعتی دارد، به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنیم و در صورت نیاز از «اسکایپ» نیز بهره می‌بریم.

پورعزت در مورد کیفیت بحث‌های شکل گرفته بین استاد و دانشجو در کلاس مجازی گفت: از این بابت هم مشکلی وجود ندارد، فقط دقت بیشتری لازم است. به نظر می‌رسد که آموزش الکترونیکی بعد از پایان کرونا نیز می‌تواند مکمل جدی برنامه‌های حضوری باشد و تا حدی جای آموزش حضوری را بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً چنین اتفاقی رخ خواهد داد؛ چون پذیرش اولیه در جامعه دانشگاهی ایجاد شده است. پیش از این، برای بسیاری از سمینارها، دانشجویان را بی‌جهت از نقاط مختلف شهر یا کشور به دانشگاه می‌کشاندیم، در حالی که نیازی نبود و به‌راحتی می‌شد از ظرفیت اینترنت استفاده کرد.

انتهای پیام/

168 / 320 علی اصغر پورعزت آموزش مجازی آموزش الکترونیکی تعطیلی دانشگاه ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آموزش مجازی آموزش الکترونیکی تعطیلی دانشگاه ها کرونا آموزش الکترونیکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مازندران با اشاره به اینکه شهروندان میتوانند با ارائه یکی از ۵ مدرک هویتی که در کتاب قانون انتخابات نوشته شده با آن در رای گیری شرکت کنند، گفت: بعد از احراز هویت شهروندان صندوق‌های الکترونیکی یک کارت به شهروندان ارائه می‌دهند و افراد پس از حضور در پای دستگاه با مشاهده چهره کاندیدا‌ها می‌توانند فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

شهابیان همچنین یکی از مزایای صندوق‌های الکترونیکی را برای افراد کم سواد و بی‌سواد دانست و افزود: این افراد می‌توانند با رویت چهره کاندیدا فرد مورد نظر را انتخاب کنند تا دیگر مثل سنوات گذشته شبهه‌ای در آن نباش.

 وی یکی دیگر از مزایای این سیستم را تجمیع آرا دانست و افزود: در شمارش آرای الکترونیکی هیچ اشتباهی رخ نمی‌دهد و دستگاه صورت جلسه کل آرا را به صورت چاپی تحویل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد