Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بیشترین کمبود نیروی فرهنگی در مقطع ابتدایی است، گفت آموزش و پرورش استان البرز بیش از ۲ هزار نفر کسری نیرو دارد. ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

سالار قاسمی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در خصوص وضعیت معلمان و  کادر فرهنگی در استان البرز، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان البرز دارای  23 هزار و 389 پرسنل  است که 15 هزار و 590 نفر آن بانوان و7 هزارو 799 پرسنل را آقایان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد جامعه فرهنگیان استان البرز را بانوان تشکیل می‌دهند،افزود: درحوزه آموزشی و اداری بالغ بر 2 هزار و 500 نفر کسری نیرو  و درگروه نیروهای خدماتی نیز 1000 نفر کسری نیرو داریم.

کمبود معلم در مدارس استثنایی لرستان؛ نیروهای گفتاردرمانی جذب شودکمبود معلم در استان لرستان برطرف شدمسئله "کمبود معلم" جدی‌ترین مشکل آموز‌ش‌وپرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز  از لحاظ شاخص سنی دارای پرسنل باسابقه ای است، بیان کرد: به این  دلیل آمار نیروهای بازنشسته از نیروی‌های ورودی بیشتر است.

قاسمی در خصوص کمبود نیروی انسانی در پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی مختلف تصریح کرد: کمبود‌ها شامل آموزگار ابتدایی قریب به هزارو 50 نفر،  متوسطه اول قریب به 520 نفر، در مقطع متوسطه دوم 480 نفرو در مقطع فنی وحرفه‌ای وکاردانش نزدیک به 450 نفر می شود.

وی در خصوص  برنامه های سال تحصیلی جاری برای ساماندهی نیروی انسانی عنوان کرد: بهینه سازی نیروی انسانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها موجود، حذف بعضی از پست‌های غیر ضرور و اولویت ساماندهی با کلاس، تشویق و ترغیب پرسنل برای استمرار خدمت برای سال تحصیلی آتی، تشویق و ترغیب پرسنل شاغل برای استفاده ازساعت  غیر موظف اختیاری، تدریس ساعت موظف توسط مدیران ومعاونین برای جبران بخشی از کسری ساعت موظف از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به پیش بینی که از تعداد نیروی انسانی استان برای سال‌های آتی در استان البرز شاهد هستیم، گفت:  تعداد نیروی ورودی از طریق آزمون استخدامی، سرباز معلم و فارغ التحصیلان دانشگاه های فرهنگیان 890 نفر بوده  و تعداد پرسنل دارای شرایط بازنشستگی در سال تحصیل آتی هزارو 600نفر است.

قاسمی افزود: همچنین نقل وانتقالات استان طبق روال سال های گذشته تعداد نیروهای ورودی وخروجی یکسان بوده و با توجه به شرایط فوق درسال تحصیلی 400 -1399با کاهش 700نفری پرسنل نسبت به امسال مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

R7810/P1549/S6,50/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان البرز نیروی انسانی کسری نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده ظهر شنبه در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی « الف تا » که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده ها و تجارب خاص مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه ها محورهای اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیندهای یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی « الف تا » با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

کد خبر 6089982

دیگر خبرها

  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد