Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی یک‌هزار مرکز افق در بقاع متبرکه تا پایان سال جاری خبر داد. ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های این معاونت در سال جاری گفت: توسعه مراکز افق بقاع متبرکه، ساماندهی زائرسراهای بقاع متبرکه، ترویج وقف مشارکتی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، توسعه فعالیت‌های اجتماعی و ساماندهی اجرای نیات اولویت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در سال 99 هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مراکز افق بقاع متبرکه و همچنین توسعه این مراکز گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه، توسط مراکز افق انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه در حال حاضر 200 مرکز افق در کشور فعال شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد این مراکز تا پایان سال به یک هزار مرکز افزایش خواهد یافت.

عادل با اشاره به اینکه بیش از 500 بقعه متبرکه در کشور دارای زائرسرا است، افزود: در راستای ساماندهی و استانداردسازی و ارائه خدمات بهتر به مردم، ساماندهی این زائرسراها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ترویج وقف مشارکتی را از دیگر اولویت‌های سال 99 معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه گرایش عمومی مردم به فعالیت‌های خیریه به الگوسازی و جهت‌دهی نیاز دارد و استفاده از شیوه‌های مناسب برای جذب کمک‌های خرد نیز مهم بوده، موضوع «وقف مشارکتی» را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون سازمان اوقاف در خصوص فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت تأکید کرد: فضای مجازی در این روزها مؤثرتر از فضای واقعی و فیزیکی است؛ استفاده از این ظرفیت همواره مورد تأکید بزرگان بوده است و ما نیز استفاده از این ظرفیت عظیم را به‌صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

عادل درباره توسعه فعالیت‌های اجتماعی نیز گفت: در راستای این امر مهم، شناسه برنامه‌ جدیدی طراحی شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه «شمیم خدمت» اشاره کرد.

وی ادامه داد: شمیم خدمت، بسته‌ای از فعالیت‌های اجتماعی است که توسط مراکز افق اجرا می‌شود؛ فعالیت‌هایی از قبیل محرومیت‌زدایی، کارآفرینی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در این قالب عملیاتی خواهند شد.

معاون سازمان اوقاف درباره ساماندهی اجرای نیات گفت: در راستای تطبیق شرعی نیات مندرج در وقف‌نامه‌ها، کارگروهی ویژه در این معاونت با حضور کارشناسان معاونت اوقافی و اداره‌کل تحقیق برای بررسی و تطبیق نیات تشکیل شده است.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف سازمان اوقاف فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف بقاع متبرکه مراکز افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین