Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی گفت: ۳۲ میلیارد تومان منابع برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی یوسفی صبح امروز در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران، اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی به‌صورت بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر حدود ۵۷ کشور مورد تهاجم ملخ صحرایی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ اولین مورد آلودگی به ملخ صحرایی در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه شناسایی شد، بیان داشت: هم‌اکنون چهار شهرستان زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه درگیر ملخ‌های صحرایی هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان آلوده به ملخ صحرایی شده است، بیان داشت: شهرستان نهبندان با ۱۷ هزار و ۲۸۳ هکتار دارای بیشترین سطح آلودگی ملخ‌های صحرایی است.

یوسفی به سطح آلودگی دیگر شهرستان‌های درگیر پرداخت و عنوان کرد: در شهرستان سربیشه یک هزار و ۸۷۰ هکتار، شهرستان زیرکوه یک هزار و ۱۱۰ هکتار و  در شهرستان درمیان نیز ۲۷ هکتار به این آفت آلوده شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون سطح مبارزه با آفت ملخ در ۲۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی در استان خراسان‌جنوبی انجام شده، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵ هزار هکتار مبارزه با این آفت را در استان داشته باشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی از پایش ۲۵۰ هزار هکتار از مراتع استان به‌منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: شبکه‌های مراقبت و گروه‌های دیده‌بانی در مناطق مختلف استان مشغول پایش و رصد شرایط از نظر وجود ملخ‌های صحرایی هستند.

یوسفی مطرح کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با هجوم ملخ صحرایی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تصویب شد و این اعتبار با توجه به سطح آلوده هر استان توزیع خواهد شد که با توجه به پیگیری‌های انجام شده اعتبار خوبی برای خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی تا سه سال دیگر برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی درگیر خواهد بود، مطرح کرد: ۳۲ میلیارد تومان منابع برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس ملخ های صحرایی خراسان جنوبی ملخ صحرایی حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر

بارش باران از دیروز در نقاط مختلف خراسان جنوبی آغاز شده و با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان زیرکوه، به باغات، مزارع و زیرساخت‌ها آسیب وارد شده است.

همچنین شب گذشته به دلیل سرریز سد خاکی نوده و احتمال خطر برای ساکنین این روستا، غیرتی فرماندار شهرستان زیرکوه دستور تخلیه این روستا را صادر کرد؛ دیشب این سد خاکی شکسته شد.

امروز نیز تمامی ادارات شهرستان زیرکوه تعطیل اعلام شده و طبق آخرین خبرها، تمامی جاده‌های منتهی به این شهرستان نیز مسدود شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی