Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مرغک مینای من» داستانی است از مهدی پور رضائیان استاد دانشگاه هنر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و روانشناس. داستانی با محوریت یک نوجوان و یک مرغ مینا.

قهرمان این داستان به دنبال خواندن مطالبی درباره مرغ مینا در سودای داشتن چنین پرنده‌ای می‌افتد تا برای او حرف بزند. پدرش او را به واسطه یکی از دوستانش به این آرزو می‌رساند؛ دوستی که از جانبازان دفاع مقدس است و سال‌هاست تنها برای عزای امام حسین (ع) نوحه‌سرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ مینا اما در خانه قهرمان داستان لب به سخن باز نمی‌کند و همین باعث می‌شود که او را بار دیگر به خانه اولش بازگردانند و این ماجرا منجر به سخن گفتن مرغک می‌شود اما آنچه مرغک می‌خواند باعث تعجب همگان می‌شود.

داستان «مرغک مینای من» داستانی است ظریف که در لایه‌های خود مفاهیم بسیاری را برای مخاطبش به ارمغان دارد؛ از تشویق غیرمستقیم او به مطالعه تا توجه دادنش به مفاهیم اجتماعی و معنوی بسیار. از لزوم احترام به خانواده تا تکریم دوستان و آشنایان.

آنچه این داستان را بیش از پیش خواندنی می‌کند حس لطیفی است که نویسنده در داستان جاری کرده است. حسی زیبا که در آن سخن از عاشوراست و اینکه گوشی که به نوای عزای حسینی خو کند به موسیقی دیگری مشغول نمی‌شود و دهانی که برای عزای اما حسین (ع) باز شود و کلام در آن جاری شود دیگر مایل به بیان حرف دیگری نیست.

این کتاب گرچه داستانی است کوتاه اما همانند شعری ناب مجموعه‌ای از مفاهیم را پیش چشم مخاطب خود قرار می‌دهد و او را در تجربه کردن حس زیبای این فضا همراه و شریک می‌کند.

در کنار متن اثر، از تصویرگری جذاب این کتاب که حاصل تلاش فرهاد جمشیدی است نیز نمی‌توان به سادگی عبور کرد. جمشیدی در این کتاب سعی کرده تا آمیختگی ویژه‌ای میان تصاویر و متن کتاب ایجاد کند و آنها را به شکلی در هم بیامیزد که گویی این تصاویر خود در حال روایت داستانی تازه و بکر هستند.

دکتر مهدی پوررضائیان مؤلف بیش از ۳۰۰ اثر ادبی و هنری در قالب‌های مختلف است که کماکان نوشتن برای کودکان و نوجوانان را اصلی‌ترین وظیفه خود می‌داند.

کد خبر 4942396

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات کتاب نیستان ادبیات عاشورا کتاب و کتابخوانی خبرگزاری مهر ویروس کرونا معرفی کتاب تازه های نشر سالروز ارتحال امام خمینی ادبیات رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی ادبیات جهان گردشگری موزه بازار نشر درگذشت چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو