Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: عدم حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی در حوزه تحول دیجیتال باعث می‌شود تا ما شاهد انقلاب صنعتی نسل چهارم نباشیم.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، گفت: از سال گذشته بحثی را با موضوع گذر به نسل جدیدی از استارتاپ‌های ایرانی، تحت عنوان استارت‌آپ‌های فناوری محور در حوزه دیجیتال آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با تمرکز بر چند فناوری کلیدی مانند هوش مصنوعی و فناوری‌های مجازی سازی که در حقیقت مهم‌ترین فرایند‌های تکنولوژی دنیا هستند کار آغاز شد.  

محمدی با بیان اینکه کار‌های انجام شده زمینه یک انقلاب هستند که از آن به انقلاب صنعتی نسل چهارم و تحول دیجیتال یاد می‌کنند؛ اظهار کرد: زمانی که این فعالیت را آغاز کردیم موانعی را در راستای دست یابی به اهداف خود دیدیم که از جمله آن‌ها می‌توانیم به عدم حضور شرکت‌های بزرگ به این حوزه اشاره کنیم. درحقیقت اگر شرکت‌های بزرگ صنعتی به این میدان قدم نگذارند، اصلا بازاری شکل نخواهد گرفت؛ تا ما شاهد انقلاب صنعتی شویم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: بنابراین لازم است شرکت‌های بزرگ همچون صنعت فولاد، خودرو، نسجاجی و نفت به این حوزه ورود پیدا کرده و شرایط تحول دیجیتال را فراهم سازند، تحقق این امر موجب می‌شود تا امکان شکل گیری ظرفیت‌های دیجیتالی و استارت آپ‌های ایرانی به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مرکز نوآوری تحول دیجیتال در پارک علم وفناوری دانشگاه تهران اولین اقدام در این زمینه بود؛ اظهار کرد: تشکیل این مرکز و حضور شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آن اتفاق بزرگی است، زیرا فرصت بسیار خوبی برای شکل گیری یک دسته از استارتاپ‌های ایرانی که معطوف به صنعت، توسعه فناوری و فناوری نو ظهور هستند، خواهد بود.

محمدی افزود: در چند صنعت دیگر همچون خودرو، نفت، نساجی و صنایع غذایی نیز تا پایان سال ۹۹ مراکز نوآوری تحول دیجیتال را راه اندازی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهدی محمدی ستاد توسعه فناوری اقتصاد دیجیتال دانشگاه تهران مرکز نوآوری تحول دیجیتال شرکت های بزرگ توسعه فناوری انقلاب صنعتی تحول دیجیتال حضور شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوساری مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود.

شهریار خواجه صالحانی ۱۹ اردیبهشت در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شعار ایران قوی با مدارس قوی محقق می‌شود، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این امر پیشگام هستند و در توسعه و تجهیز مدارس گام‌های موثری بر می‌دارند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود، مدرسه‌ای که در آن مردم حضور نداشته باشند، سودمند نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مدرسه‌سازی اهتمام ویژه داشته باشیم، بیان کرد: لازم است سند توسعه مدارس چهارمحال و بختیاری آماده شود و وزارتخانه‌ آمادگی دارد در تحقق این سند کمک کند.

صالحانی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در ساخت و نگهداری مدارس سهیم باشند، عنوان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای برطرف کردن نیازهای کوچک در حوزه توسعه و تجهیز مدارس گام برداشت.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر نقش خیرین مدرسه‌ساز در تقویت حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تکریم خیرین به‌ویژه خیرین مدرسه‌ساز در دستور کار قرار بگیرد، خیرین مدرسه‌ساز پدیده امیدآفرین قرن هستند.

وی تاکید کرد: ایرانی نشان داده که ریشه در تعلیم و تربیت دارد، با مشارکت خیرین بالغ بر ۳۱ هزار مدرسه در کشور احداث شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • حضور بازرگانان فناوری در نمایشگاه اینوتکس/ ۲۰ محصول فناورانه رونمایی می‌شود
  • حضور بازرگانان فناوری در نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴/۲۰ محصول فناورانه رونمایی می‌شود
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با کمک اپرتورهای ارتباطی
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»