کارشناس سینما و رسانه، تهیه کننده دو مستند بلند سینمایی شد
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۲۶۱
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید الهی کارشناس سینما و رسانه که از چندی پیش تهیه و تولید دو مستند بلند سینمایی را در تهران و استان گلستان آغاز کرده است، گفت: مستند«هشتادی ها» که با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و توسط امیرحسین خلیل زاده از مستندسازان جوان و درخشان کشورمان کارگردانی خواهد شد، در حال حاضر پژوهش خود را به پایان رسانده و در مرحله نگارش است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: نویسندگی این مستند را منوچهر اکبرلو مدرس دانشگاه و کارشناس شناخته شده حوزه آموزش و پرورش بر عهده گرفته اند و انشاءالله ظرف روزهای آینده تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.
وی که خود دارای تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم ارتباطات اجتماعی است، محوریت کلی این مستند را بررسی روحیات و ناگفتههای متولدین دهه هشتاد و تمایزات آنها با نسلهای پیشین در عصر دیجیتال عنوان کرد.
الهی درباره دیگر مستند خود اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، تولید مستند سینمایی دیگری به کارگردانی فرود عوض پور از فیلمسازان تحصیل کرده و باسابقه کشور را آغاز کرده ایم که در حال حاضر تدوین نهایی آن در حال انجام است.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به موضوع بسیار خاصی که در طول روایت فیلم برای مخاطب رمزگشایی خواهد شد نام اولیه«پرندهها درخت را فراموش نمیکنند» برای این مستند در نظر گرفته شده که احتمال تغییر آن وجود دارد.
این کارشناس سینما و رسانه در خصوص محتوای مستند مذکور تنها به این جمله اکتفا کرد و گفت: نگاه جستجوگرانه دوربین در این فیلم، فعالیتهای ۴۰ ساله یک گروه ۲۲ نفره انقلابی و بسیجی در شهرستان بندرگز را در قالبی متفاوت و البته غافلگیر کننده به مخاطب معرفی میکند.
گفتنی است است سعید الهی متولد ۱۳۵۱، دانشجوی دکترای مدیریت رسانه و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری اندیشه ورزان تصویر گستر است که طی دهههای گذشته در بخشهای مدیریتی و مشورتی حوزههای مختلف فرهنگ و هنر از جمله سینما حضور مستمر داشته است.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سینمای ایران سازمان سینمایی کارشناس رسانه مستند سینمایی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«همسایه شما، زهره» بیانگر بیمهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد. از این رو به گفتوگو با مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما و تئاتر درباره این فیلم پرداختهایم.
مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم سینمایی همسایه شما، زهره گفت: همسایه شما، زهره فیلمی است که درد دارد اما علاج ندارد. در بطن جامعه آدمهای دردمند چاره ای جز سکوت یا مرگ ندارند. در این فیلم زهره زنی با درد مشترک جامعه امروزی تلاش دارد حرف بزند، سکوتش را بشکند و صدایش را فریاد بزند، ولی متاسفانه در جامعه ما این صدا را خفه میکنند.
وی ادامه داد: فیلم همسایه شما زهره، تلاش دارد بیانگر بی مهریهای جامعه ای باشد که هیچ کس از حال دیگری خبر ندارد، حتی در جامعه کوچکی مانند خانواده. در خانواده آنقدر بی عاطفی افراد موج میزند و کسی صدای تنهایی مادر را نمیشنود که زهره مجبور میشود انتقام بگیرد.
این منتقد افزود: درخشنده به درستی درد امروز را میفهمد و در این فیلم به روانکاوی و آسیب های جامعه اجتماعی ایران میپردازد که بیشتر افراد در زمان طفولیت گریبان گیر آن میشوند و در بزرگسالی آثار این افسار گسیختگی بیشتر گریبان گیر آنها میشود.
فراست بیان کرد: زیبایی داستان دلنوشتهها و به نوعی اعترافات زهره است که به زیبایی داستان اضافه کرده است و تماشاگر با نوشتههای زهره دوست دارد ادامه داستان را ببیند. همچنین بازی خانم رویا افشار نشان از چیره دستی ۴۰سال هنرمند بودن را به رخ میکشد.
وی در پایان صحبتهایش گفت: این فیلم سینمایی در آخر این حرف را میزند که آدمهای جامعه ما درد دارند، از بی کسی، بیمهری غم دارند اما در تنهایی خود گیر میکنند؛ آدما وسط غم و تنهایی و غصههایشان میمیرند و شاید ظاهراً همه چیز خوب باشد اما روح در بدن جان میدهد و انسان فکر میکند دیگر توان ادامه دادن ندارد و نفس کم آورده است. در آخر میگویم آدمها را در ناراحتی و در تنهایی رها نکنید چون آن زمان آدم زنده است اما واقعاً میمیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر