Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: برخورد آمریکائی‌ها با رسانه‌ها به این منوال است تا وقتی رسانه در خدمت آمریکا باشد و منافع او را تامین کند از او استقبال می‌کنند در غیر اینصورت تهدید به تعطیلی می‌شوند.

 

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا گفت: اساسا آمریکا در موارد مختلف کار‌هایی را که خودش انجام می‌دهد را دوست ندارد دیگران انجام دهند و یا وقتی دیگران را در مورد کاری سرزنش می‌کند خیلی راحت خودش آن‌ها را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: موارد زیادی درباره این رویه وجود دارد، مثلا آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی آن هم دوبار در دنیا استفاده کرد و این در حالی است که خود را سردرمدار مبارزه با سلاح هسته‌ای در جهان می‌داند، یا اینکه آمریکایی‌ها یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشک جهانی را دارند، اما کشور‌ها را متهم می‌کنند که چرا موشک می‌سازند، این رویه در مورد حقوق بشر و بحث دموکراسی نیز به همین منوال است.

ابوالفتح با بیان اینکه آمریکایی‌ها اگر نظام سیاسی ایران، ونزوئلا و سوریه را متهم به سرکوب مردم خود می‌کنند خودشان به راحتی این کار را انجام می‌دهند و اتفاقا، چون ابزار پیشرفته تری دارند در مقایسه با کشوری که  این امکانات مدرن و جدید برای سرکوب  را ندارد، خیلی راحت‌تر به این اقدام می‌پردازند، گفت: به عنوان مثال اگر قرار باشد در سر راه فضای مجازی فیلترینگ ایجاد کنند سایر کشور‌ها ممکن است سیستم سایبری یا امکانات فنی کاملی برای این موضوع نداشته باشند و حتی اگر مایل به انجام این کار باشند بضاعت آن را نداشته باشند اما آمریکایی‌ها خیلی راحت برنامه‌هایی را که بعضا هم خودشان آن‌ها را خواسته اند می‌توانند مختل کنند.   این کارشناس مسائل آمریکا یادآور شد: شاید به همین دلیل است که آمریکایی‌ها لقب بزرگترین جاسوسی جهان را به خود اختصاص می‌دهند به این معنی که هر کس در اینترنت ترددی داشته باشد، مورد بررسی و آنالیز آمریکا قرار می‌گیرد. حالا این تردد چه توسط یک سیاستمدار صورت گرفته باشد چه توسط یک منتقد آمریکا در روسیه، ایران و یا چین و یا حتی متحد آن‌ها در اسرائیل و آلمان از آنجا که قدرت و توان علمی و فنی بالایی در این زمینه دارند معمولا خیلی موثرتر از سایر کشور‌هایی که مورد اتهام قرار می‌گیرند امکان عمل کردن دارند.

وی افزود: در قضیه این روز‌های آمریکا نیز آمریکایی‌ها خیلی مجهز وارد شدند اگر پلیس سایر کشور‌ها امکانات و تجهیزات محدودی داشتند که به دلیل این محدودیت‌ها حتی پلیس مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت و امکان مهار بحران در بازه زمانی کوتاهی وجود نداشت، اما آمریکایی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها گویی که از وسط فیلم‌های هالیوودی بیرون آمده باشند وارد میدان و به سرکوب مردم می‌پردازند.

ابوالفتح گریزی به برخورد آمریکا با رسانه‌ها زد و گفت: برخورد آن‌ها با رسانه‌ها نیز به همین منوال است تا وقتی رسانه در خدمت آمریکا باشد و منافع او را تامین کند از او استقبال می‌کنند و به عنوان آزادی بیان از این روند یاد می‌کنند، اما به محض آنکه رئیس جمهور آمریکا احساس کند شبکه‌ای مثل توئیتر که اتفاقا مربوط به خود آمریکاست نه یک کشور خارجی، کوچکترین نشانه‌ای از نافرمانی را بروز می‌دهد توسط او تهدید به تعطیلی می‌شود.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: اساسا از آنجا که برخی آمریکایی‌ها تصور تافته جدا بافته بودن دارند هر چه که انجام دهند از دید آن‌ها عقلایی و منطقی است حتی اگر نسل کشی و کشتار جمعی و یا کشتار با سلاح اتمی باشد این اقدامات اگر توسط آمریکا انجام پذیرد اخلاقی است، اما اگر طرف مقابل آمریکا اقدامی شبیه آن کار را انجام دهد او را مورد سرزنش و مجازات قرار می‌دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این در حالی است که اگر در تهران، پکن و کاراکاس برخورد‌های خیابانی انجام شود همین آمریکایی‌ها حتی بعد از اتفاقی که در کشور خود آن‌ها رخ داده به سادگی موضع گیری می‌کنند و پمپئو بیانیه می‌دهد و درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت ملی در سازمان ملل را می‌کنند و جهان را علیه آن کشور تهییج کرده و اصلا نگران این نیستند که مورد این پرسش قرار بگیرند که شمایی که چنین بلا‌هایی سر مردم خود آوردید چه طور از مردم سایر کشور‌ها دفاع می‌کنید؟ آنچه در ایالات متحده از اهمیت بالایی برخوردار است منافع این کشور است و موضوعاتی مثل اخلاق و حقوق بین الملل اهمیت چندانی ندارد.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ابوالفتح سرکوب خبرنگاران آمریکا تنش های آمریکا کارشناس مسائل آمریکا سایر کشور ها آمریکایی ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سناتور «برنی سندرز»، عضو مجلس سنای آمریکا در سخنانی به مخالفت افکارعمومی آمریکا با کمک‌های بی قید و شرط به اسرائیل اشاره کرد و گفت: مخالفت آمریکایی‌ها با کمک نظامی بیشتر به اسرائیل ممکن است به دلیل اظهارات برخی از رهبران اسرائیل باشد. آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که نه فقط افراط گرایان، بلکه این متعصبان مذهبی هستند که حکومت اسرائیل را در دست دارند.

به گفته سندرز، بسیاری از مقامات اسرائیلی علناً در مورد بازسازی شهرک‌های اسرائیلی در غزه صحبت کرده‌اند که این به معنای اشغال دوباره غزه است و «بن گویر»، به عنوان وزیر امنیت فعلی اسرائیل خواستار اخراج اجباری فلسطینی‌ها از منطقه شده است.

سناتور آمریکایی افزود که اسرائیل امروز با دوران گذشته خود بسیار متفاوت است و اسرائیل نه تنها در حال جنگ با حماس است، بلکه با مردم فلسطین به شیوه‌ای بی پروا و غیراخلاقی در حال جنگ است.

به گفته سندرز، ۲۶ بیمارستان از ۳۷ بیمارستان در غزه به طور کامل از دسترس خارج شده‌اند و بیمارستان‌های باقی مانده تنها به طور جزئی کار می‌کنند، چون اسرائیل به طور سیستماتیک سیستم مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه را نابود کرده است.

سندرز این را نیز افزود که این جنگ دیگر جنگی علیه یک سازمان به نام حماس نیست، بلکه جنگ با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی‌ها انجام می‌شود.

انتقاد سندرز از اسرائیل همزمان با تصویب کمک مالی بزرگ آمریکایی‌ها به اسرائیل در مجلس سنا صورت گرفته است. ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسرائیل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسرائیل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب این طرح در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6087121

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق