Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:29:50 GMT

برداشت طلای معطر از گلستان های فاروج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۲۲۵

برداشت طلای معطر از گلستان های فاروج آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: برداشت گل محمدی از گلستان های فاروج با تاخیر ۱۵ تا ۲۰ روزه نسبت به سال قبل آغاز شده است.

«حبیب الله مقتدر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: هر ساله از نیمه دوم اردیبهشت ماه، برداشت گل محمدی در شهرستان آغاز می شد که سرمازدگی 21 فروردین ماه، تاخیر 15 تا 20 روزه ای در برداشت، ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج،‌ سطح زیرکشت این محصول در شهرستان را 72 هکتار عنوان کرد و افزود: سرمای فروردین امسال به ۳۲ هکتار از گلستان های این شهرستان ۵۰ درصد خسارت وارد کرد.

 

 

وی گفت: از ۷۲ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان ۳۲ هکتار به بار نشسته و ۴۰ هکتار هنوز به باردهی نرسیده است.

 

 

مقتدر با اشاره به افزایش هفت هکتاری سطح زیرکشت گلستان های گل محمدی در این شهرستان بیان کرد: از این میزان، چهار هکتار در اراضی شیب دار و سه هکتار در زمین های زراعی کشت شده است.

 

وی میزان برداشت گل محمدی سال گذشته شهرستان را 130 تُن عنوان کرد و افزود: عملکرد تولید گل تَر در هکتار حدود ۴ تُن است که از آن می توان ۶ تُن گلاب یا ۱۵۰ گرم اسانس گل محمدی استحصال کرد.

 

مقتدر افزود: در شهرستان تنها یک واحد فرآوری گل محمدی فعال است که با توجه به قطب تولید این محصول بودن شهرستان، نیازها را برآورده نمی کند.

 

وی گفت: بیشتر محصول شهرستان خام فروشی و در استان های دیگر فرآوری می شود.

 

گل محمدی یا گل گلاب درختچه ای است از خانواده گل سرخیان، دارای شاخه های گل دهنده تیغ دار، استوانه ای شکل، بدون شیار و دارای برگ های مرکب شانه ای که دارای سه تا پنج برگچه متقابل دندانه دار است. گل ها دارای 32 گلبرگ صورتی مشابه و  یکدست است که در اوایل صبح شروع به ظاهر شدن می کنند.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: آغاز برداشت گل محمدی برداشت گل محمدی شهرستان فاروج گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت