Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ سال بعد از سکون و رخوت مطبوعات اردبیل، این استان میزبان جشنواره منطقه‌ای با هدف محک توان رسانه‌ای خود شد. ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بعد از تجربه چهارمین جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور در سال 89، اردبیل شاهد هیچ رویداد رسانه‌ای فاخری نبوده است و یک دهه در حالی در سکوت و سکون سپری شده که به تعداد نشریات استان افزوده شده و از سویی در فضای رسانه‌های دیجیتال نیز فعالیت‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که میزبانی پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری شمال غرب کشور، یکی از ضرورت‌های محک رسانه‌های این استان است که به تعبیری مشخص شود آیا در کنار رشد کمی، رشد کیفی مطبوعات استان نیز محقق شده است؟

جشنواره مطبوعات شمال‌غرب به میزبانی اردبیل برگزار می‌شودجشنواره مطبوعات نقش محوری در کاهش محرومیت‌های استان تهران دارداردبیل خواستار میزبانی جشنواره مطبوعات شمال‌‌غرب کشور شد

 

این جشنواره که با حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار می‌شود، همچنین فرصتی برای ارزیابی خبرنگاران با هم صنفان خود در استان‌های همسایه دارد.

شکستن حصار خودارزیابی با برگزاری جشنواره

البته یکی دیگر از دستاوردها برگزاری چنین جشنواره‌ها یا رویدادهای فرهنگی و هنری در استان این است که  به دلیل محصور شدن تولیدات فرهنگی و مطبوعاتی این استان در جغرافیای خود تا چندی پیش فعالیت‌های رسانه‌ای استان مورد غفلت قرارداشت و به نوعی هر رسانه گرفتار آفت خودارزیابی، خودکنترلی و خودتعریفی شده است.

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی استان اردبیل در پاسخ به ضرورت برگزاری این جشنواره تصریح کرد: آخرین تجربه ما در میزبانی یک جشنواره به سال 89 باز می‌گردد. در حالی که از آن روز تاکنون هم شمار نشریات افزایش یافته و هم پایگاه‌های خبری زیادی در منطقه فعالیت می‌کنند.

به گفته توحید بلورساز اکنون  219 نشریه در استان دایر است که از این تعداد 153 مورد چاپی، 18 مورد الکترونیک برخط و 48 مورد پایگاه خبری و خبرگزاری است.

وی افزود:  در آخرین دوره‌ای که اردبیل میزبانی چنین رویدادی بود؛ خبری از فعالیت گسترده  پایگاه‌های خبری نبود و از آن تاریخ محک جدی و دقیقی درباره  وضعیت تولیدات رسانه‌ای این بخش نداشتیم.

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی استان معتقد است جشنواره‌ها علاوه بر نشاط و امیدآفرینی، فرصتی جهت تعامل با سایر استان‌ها فراهم ساخته و زمینه ارزیابی استعدادها را موجب می‌شوند.

بلورساز گفت: علاوه بر این سطح علمی و توان عملی خبرنگاران سنجیده می‌شود و با داوری آثار می‌توانیم خروجی کار خودمان را بررسی کنیم و نقاط ضعفمان را احصا کنیم.

و با تاکید به اینکه چنین جشنواره‌هایی جرقه‌ای برای فعالان این حوزه است، افزود: استان اردبیل در واقع آغازگر جشنواره شمال غرب بوده تا این ایده در سال‌های آینده در سایر استان‌ها نیز دنبال شود و تحرکی در مطبوعات کشور رقم بخورد.

خانه مطبوعات از این رویداد حمایت می‌کند

همچنین مدیرخانه مطبوعات استان اردبیل نیز این رویداد را فرصتی برای بررسی وضعیت تولیدات رسانه‌ای استان دانست و گفت: لازم است خبرنگاران با مشارکت در این جشنواره نسبت به ارزیابی تولیدات خود اقدام کنند.

علی نورعلیپور با تاکید به اینکه خانه مطبوعات استان از چنین رویدادهایی حمایت می‌کند، ادامه داد: جشنواره منطقه‌ای مطبوعات به دلیل حضور خبرنگاران چهار استان، فرصتی برای بررسی جایگاه استان اردبیل نیز فراهم خواهد ساخت.

شهر انسان محور برای اولین بار مطرح شد

اما به تعبیر دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال غرب کشور، این جشنواره به دغدغه‌های روز رسانه‌ای پاسخ گفته و بر همین اساس سه بخش برای آن تعریف شده است.

شهروز کامجو تاکید کرد: موضوع بخش اصلی جشنواره آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود در محورهای سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، گزارش، تیتر، خبر، عکس(تک عکس، عکس خبری) و صفحه آرایی بارگزاری کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه شهری و توجه ویژه شهرداری اردبیل به مقوله شهر انسان محور، بخش جنبی شامل تمامی محورهای ذکر شده با موضوع مدیریت شهری (شهر انسان محور) است.

به گفته کامجو موضوع بخش ویژه این جشنواره نیز فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت سردار قاسم سلیمانی و گام دوم انقلاب تعریف شده است.

وی با اذعان به اینکه مهلت ارسال آثار تا 15 خرداد ماه تعریف شده بود، گفت: به دلیل تقاضای اصحاب رسانه و تعدد ارسال آثار، مهلت ارسال آثار تا 7 تیرماه تمدید شده است.

دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های شمال غرب کشور متذکر شد: علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت نام در سایت pressfestival.ir نسبت به بارگزاری آثار خود اقدام کنند.

کامجو اظهار کرد: تمامی آثاری که از اول مهر ماه سال 98 لغایت 7 تیر ماه سال 99 در نشریات و خبرگزاری‌ها درج شده است، می‌توانند در این رقابت پرشور حضور یابند.

گزارش از ونوس بهنود

انتهای پیام/136/ی

R41374/P/S6,49/CT6

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره مطبوعات مطبوعات استان شمال غرب کشور استان اردبیل رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پرسپولیس برابر سپاهان شکسته می‌شود؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، نبرد پرسپولیس و سپاهان به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران معروف شده. از همین جهت آمار و ارقام مربوط به این بازی هم به‌طور خاص‌تری زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال

هم‌اکنون یکی از سوژه‌های داغ بازی امروز این است که پرسپولیس در ۵فصل گذشته در تهران موفق به شکست سپاهان نشده است.

آخرین‌بار سرخپوشان در لیگ هفدهم با ۲گل علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده توانستند سپاهان را در ورزشگاه آزادی ببرند.

جالب است بدانید سپاهان هم تا پیش از بازی رفت امسال، ۷فصل بود که نمی‌توانست پرسپولیس را در خانه ببرد. آنها بعد از برتری ۴-۲ لیگ پانزدهم، دیگر موفق نشده بودند در خانه مقابل قرمزها به برتری برسند که این طلسم در بازی رفت با گل رضا اسدی شکست. آیا امروز طلسم پرسپولیس هم می‌شکند؟

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1229115 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • طلسم پرسپولیس برابر سپاهان شکسته می‌شود؟
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • اوسمار: طلسم ۶ ساله مقابل سپاهان؟ هرکسی را نبرید به بردنش نزدیک‌تر می‌شوید!
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله