Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@16:33:41 GMT

سازش توسط مردم، بهتر از دادگاه انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۶۶۴

سازش توسط مردم، بهتر از دادگاه انجام می‌شود

محمدرضا احمدی روز شنبه در همایش شوراهای حل اختلاف شهرستان طارم اظهار داشت: نوع و شمار پرونده‌های این شهرستان نسبت به حوزه‌های قضایی دیگر نشان می‌دهد مردم طارم، بافرهنگ و اهل سازش بوده و با تلاش مضاعف می‌توان اکثر پرونده‌ها را با صلح و سازش، ختم کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت شورای حل اختلاف، گره‌گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: معتمدین و ریش‌سفیدان جامعه در فرهنگ ما از ابتدا مورد وثوق مردم بوده و سخن آنان حجت بوده است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف، مزایای زیادی از جمله کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها به دلیل عدم لزوم رعایت تشریفات آیین دادرسی، آرامش وجدان و حفظ شخصیت ارباب رجوع دارند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان و رییس شراهای حل اختلاف استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از ارکان و اهداف سند تحول قوه قضاییه، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است زیرا وجود این حجم پرونده در دستگاه قضایی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف سند تحول قوه قضاییه، کاهش تعداد زندانیان به‌خصوص زندانیان جرایم مالی است.

احمدی خاطرنشان کرد: باید نهایت سعی و تلاش را کنیم تا هیچ فردی در شوراهای حل اختلاف به دلیل مسائل مالی به زندان نرود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه برگرفته از سند تحول بنیادین، به دنبال گره‌گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه هستیم که دستگاه قضایی نیز در این خصوص کمک راهبری می‌کند.

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: در اواخر سال ۹۷ شمار زندانیان شوراهای حل اختلاف این استان ۳۴۳ نفر بود که این عدد در پایان سال گذشته با ۷۵ درصد کاهش به ۸۵ نفر رسید.

برچسب‌ها طارم دادگستری کل استان زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طارم دادگستری کل استان زنجان زنجان طارم دادگستری کل استان زنجان زنجان شوراهای حل اختلاف پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دفتر منطقه‌ای وزارت کشور روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک سرباز آمریکایی به اتهام دزدی از سوی دادگاه ولادیووستوک (Vladivostok) در شرق دور روسیه بازداشت شده است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که این پرونده فاکتور سیاسی نداشته و اتهام جاسوسی در آن مطرح نبوده است.

رویترز نوشت: پرونده‌های جنایی علیه آمریکایی‌ها در روسیه در سال‌های گذشته اهمیت دیپلماتیک یافته‌اند از جمله پرونده مواد مخدر علیه «بریتنی گرینر» ستاره بسکتبال که سال گذشته در تبادل زندانیان آزاد شد و پرونده جاسوسی علیه «ایوان گرشکویچ» خبرنگار وال استریت ژورنال که وی و کارفرمایش آن را رد می‌کنند.

خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت که دادگاه روسیه هویت سرباز آمریکایی را «گوردن بلک» معرفی و اعلام کرده وی دست کم تا ۲ ژوئیه (۱۲ تیر) در این کشور بازداشت خواهد بود.

مقام‌های آمریکایی با تائید بازداشت بلک در روسیه گفتند که بازداشت او به اتهام دزدی کردن از یک زن رخ داده است

ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که از بازداشت این سرباز در خاک روسیه مطلع شده است، اما هویت وی را فاش نکرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز در این باره گفت که این سرباز در کره جنوبی مستقر بوده و بدون اطلاع به مافوق‌های خود به روسیه سفر کرده است.

دادگاه مسکو همچنین در پرونده جداگانه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی به نام «ویلیام راسل نایکام» را به مدت ۱۰ روز به دلیل «اغتشاش گری‌های کوچک» بازداشت کرده است.

دادگاه مسکو اعلام کرد که فرد مذکور پس از مصرف نوشیدنی‌های الکی در بی احترامی آشکار به جامعه، شهروندان و نظم عمومی شرکت داشته است.

دیگر خبرها

  • پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد
  • بازرسی ۱۱هزار قرارداد شرکت رضایت خودروی طراوت‌نوین
  • مطالبات ۸۹۵ مالباخته «رضایت خودروی طراوت نوین» پرداخت شد
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • صلح و سازش، ظرفیتی برای کاهش جمعیت کیفری
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • پرونده‌های قضایی انتخابات مربوط به نماینده‌ها نیست
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس