Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:31:35 GMT

میراث معنوی ری

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۶۷۷

میراث معنوی ری

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: بیلبوردهای بزرگی  از سخنان همین بزرگان درباره کرامات و مقام و منزلت این نواده امام جعفر صادق(ع) در بسیاری از میدان ها و معابر شهر ری نصب شده تا حق همسایگی این سید با نام و نشان را، که بر شانه اهالی و زائران شهرری گذاشته شده، به آنها یادآوری کند. آستان امامزاده ابوالحسن(ع) تاریخچه‌ای دیرینه دارد و از بناهای تاریخی شهرری به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتیبه ای به خط ثلث که روی در چوبی رواق حرم امامزاده ابوالحسن(ع) نقش بسته، از قدمت چندصد ساله بنای حرم ایشان حکایت می کند. براساس این کتیبه در قرن پنجم هجری شمسی ضریح چوبی بزرگی به سبک خانه مربع خراطی و در زمان قاجار در تربت خانه حرم نصب شده است. این در پس از ثبت بنای آستان در فهرست میراث فرهنگی کشور، به محل دیگری منتقل شده و فقط تاریخ نگاشته ها از وجود آن در حرم حکایت می‌کنند. اشعار و مرثیه هایی که با خط نستعلیق روی گچبری های ایوان ورودی حرم حک شده، با مرمت و بازسازی حرم در سال1371، رنگ و لعابی تازه پیدا کرده است. ضریح فولادی حرم،تربت مرمرین و باشکوه امامزاده را دربرگرفته و نام و نسب ایشان که با 4واسطه به امام جعفر صادق(ع) می‌رسد، با خطی درشت و خوانا روی سنگ تربت ثبت شده است. در داخل ضریح بقعه امامزاده ابوالحسن(ع)، نام «حاج حسن دریاآرام» به عنوان بانی نصب ضریح نقره ای حرم به چشم می خورد. این ضریح در سال1382 جایگزین ضریح چوبی امامزاده شده است.

آستان امامزاده ابوالحسن(ع) در دل روستای دنج و آرام آب اندرمان قرار گرفته که از روستاهای اطراف شهرری به شمار می آید. اگر فارغ از همه القاب و کرامات امامزاده ابوالحسن(ع) و از سر اتفاق، گذر کسی به آستان امامزاده ابوالحسن(ع) بیفتد، احساس خوشایندی که از این خلوت معنوی و به دور از هیاهوی شهر نصیبش می شود، او را در لحظه های دلتنگی بارها به سوی بارگاهش خواهد کشاند.

کد خبر 518057 برچسب‌ها هویت شهری منطقه ۲۰ امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هویت شهری منطقه ۲۰ امامزاده امامزاده ابوالحسن ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه در حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند، افزود: آتش نشانی‌های شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، شهرک صنعتی، فومن و رشت برای اطفای حریق به محل اعزام شدند اما به دلیل چوبی بودن واحدهای تجاری و مسکونی مهار کردن آتش غیر ممکن بود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته است، تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6094808

دیگر خبرها

  • امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟
  • روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • (تصاویر) خسارات آتش‌سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم گیلان
  • تصاویری از روستای چوبی شفت پس از آتش سوزی + ویدئو
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت/ عکس
  • حریق بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم (ع) شفت + فیلم
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس
  • تصاویری از حریق گسترده در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر