Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:12:52 GMT

رشد ۷ برابری صادرات غیر نفتی در بنادر جزیره قشم

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۲۰۸۹

رشد ۷ برابری صادرات غیر نفتی در بنادر جزیره قشم

به گزارش خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور ضمن تشریح آمار و عملکرد ۶۰ روزه نخست سال جاری در بنادر جزیره قشم اظهار داشت: در این دوره زمانی، ۶۷۶ هزار و ۹۳۳ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد ه است.

وی گفت: از مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها، ۶۵۶ هزار و ۷۳۷ تن مربوط به کالای غیر نفتی و ۲۰ هزار و ۱۹۶ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسول از افزایش ۷ برابری صادرات کالای غیر نفتی در بنادر قشم سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۴ هزارو ۳۵۹ تن کالای صادراتی جابجا شد ه که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۷۹ درصدی برخوردار بوده است.

عفیفی پور حجم عملیات کابوتاژ (کران بری) کالاهای غیرنفتی را نیز رقمی افزون بر ۶۲۴ هزار و ۳۷۱ تن اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزارو ۷۹۳ تن انواع کالاهای غیر نقتی از بنادر جزیره قشم ترانشیب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۹۰ درصدی (۶ برابری) برخوردار بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، TEU کانتینر با رشد ۱۳۱ درصدی (۴ برابری) در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

کاهش ۷ برابری حمل و نقل مسافری و ۱۰۰ درصدی گردشگری دریایی طی دو ماه اخیر

مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان به کارنامه فعالیت‌های مسافری و گردشگری دریایی در جزیره قشم نیز اشاره‌ای داشت و گفت: شیو ع و اپیدمی ویروس کرونا در کشور تأثیراتی را در همه حوزه‌ها بجای گذاشت که حمل و نقل و گردشگری دریایی نیز از موج این ویروس مصون نماند به گونه‌ای که در دو ماهه نخست امسال، ترابری ۸۳ هزار و ۱۱۹ نفر سفر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۹۸ درصدی داشته است.

عفیفی پور اهتمام و معاضدت کلیه دست اندرکاران این حوزه و تبعیت از شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبتی را شایسته تقدیر دانست و اظهار داشت: در ایامی که اوج فعالیت تعاونی‌های مسافری و گردشگری دریایی بود کلیه فعالین این حوزه تلاش در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس را ارجح امور قرارداد ه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقد ا مات مراقبتی و تعطیلی مراکز گردشگری از هیچ تلاشی در جهت کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹ فروگذار نبودند.

کد خبر 4942244

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات و واردات ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین ایلام سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی امام خمینی ره بیرجند سانحه تصادف ستاد مقابله با کرونا گردشگری دریایی جزیره قشم غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک