Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:04:06 GMT

موزه‌ها نشانگر تمدن و هویت انسان‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۲۱۳۰

موزه‌ها نشانگر تمدن و هویت انسان‌ها است

به گزارش روزشنبه دانشگاه تهران، مجید سرسنگی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران افزود: ضریب تأثیر دانشگاه در جامعه یک بحث جهانی است که دانشگاه تهران نسبت به پیگیری آن اقدام کرده است. موضوع موزه‌ها و فضاهای فرهنگی یکی از ۱۷ شاخص کلی و ۱۱ شاخصی است که برای دانشگاه‌ها از طرف یک مؤسسه خارجی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: دانشگاه تهران یکی ازمعدود دانشگاه‌های جهان است که دارای موزه‌های مختلفی در حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. در حقیقت انسان در هزاره سوم میراث دار گذشتگان است و باید از این ارث گرانبها به خوبی حراست و محافظت کرده و به آیندگان تحویل دهد.

معاون فرهنگی و  اجتماعی دانشگاه تهران، موزه‌ها را  سرمایه کل بشریت دانست و گفت: موزه‌ها مختص یک جغرافیا نیستند. در واقع موزه‌ها میراث بشر و نشانگر تمدن و هویت انسان‌ها است که نباید کوچکترین خدشه و آسیبی به این موزه‌ها وارد شود.

سرسنگی دانشگاه تهران را جزو معدود دانشگاه‌های کشور عنوان کرد که از موزه و فضای فرهنگی برخوردار است و اظهار داشت: باغ موزه نگارستان و خانه مقدم میزبان مخاطب عام و طبقات اجتماعی مختلف جامعه هستند  وموزه ملی و بین المللی محسوب می‌شوند.

وی با بیان این که باغ موزه نگارستان و خانه مقدم فضاهایی هستند که دانشگاه را به جامعه بین الملل متصل می‌کنند، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم احداث موزه منیر است که می‌توان به قاطعیت گفت مانند آن در دنیا وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با تشکر از زحمات محسن نقیلو به عنوان مدیر پیشین این مجموعه گفت:شرایط خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بهتر ایجاد شده و دوندگی  و برنامه‌های ایشان در این دوسال گذشته ارزشمند بود و این  اقدامات و در تاریخ دانشگاه تهران به یادگار می‌ماند.

سرسنگی ادامه داد: تعمیر و بازسازی عمارت پروین، احداث موزه بانک پاسارگاد، افتتاح گالری هنرهای معاصر و موزه فرش و نقره از اقدامات مهم در زمان مسوولیت محسن نقیلو است که امیدواریم نسبت به ارتقای آن در زمان مدیریت جدید تلاش شود.

در بخشی از این مراسم  محسن نقیلو معاون فعلی ارتباطات و اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه تهران گزارش کوتاهی از موفقیت‌ها و برنامه‌های خود و همکارانش در زمان تصدی مدیریت امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران ارائه داد.

همچنین محمدجواد جامه‌بزرگی مدیر جدید امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران که همزمان مسوولیت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه را بر عهده دارد مواردی را به منظور اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های خود اعلام کرد.

برچسب‌ها مجیدسرسنگی دانشگاه تهران موزه نگارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران موزه نگارستان دانشگاه تهران موزه نگارستان دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت