Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  حسن روحانی رئیس جمهور سقف معافیت مالیاتی برخی مشاغل براساس تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم را به وزیر اقتصاد ابلاغ کرد.براین اساس برخی مشاغل یا گروه‌هایی از آنان که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر 60 برابر موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم باشد را مشمول مالیات مقطوع کرده و نیاز به ارائه اظهارنامه مالیاتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مصوبه آمده است: بند (ب) مصوبات چهل و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ  ۱۳۹۹/۰۲/۲۰ که به تایید مقام معظم رهبری مدظله العالی رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود.

 

۱) به منظور تسریع و تسهیل در انجام امور مودیان مالیاتی و مشاغل اشخاص حقیقی آسیب دیده از ویروس کرونا، معافیت مذکور در بند «ه» تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، برای این واحدهای اقتصادی در سال ۱۳۹۶ به دو برابر افزایش می یابد. این معافیت، مانع از رسیدگی معمول مالیاتی، در صورت درخواست شخص مودی نخواهد شد.

 

۲) مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم سال ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ و سررسید پرداخت مالیات آن تا پانزدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ برای کلیه مودیان مالیاتی تعیین می گردد.این بندجایگزین جزء اول ابلاغیه شماره ۱۶۵۲۲۲ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ موضوع مصوبه بند(۴)جلسه چهل و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ می شود.

 

 

در بند «ه» تبصره 8 قانون بودجه سال 98، معافیت مالیاتی این بخش 30 برابر بود که سازمان امور مالیاتی 60 برابر را برای سال 99 پیشنهاد داد و اکنون در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسیده است.

 

براین اساس معافیت مالیاتی سالانه حقوق برای سال جاری 36 میلیون تومان (در سال) است که 60 برابر آن رقمی بالغ بر دو میلیارد و 160 میلیون تومان می‌شود. طبق این قاعده مشاغل حقیقی که میزان فروش کالا و خدمات سالانه‌ها آنها حداکثر این رقم می‌شود از ارائه اظهارنامه مالیاتی و انجام برخی تکالیف معاف هستند.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مشاغل سند اقتصاد جام نیوز مالیات معافیت مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد