Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@22:33:36 GMT

دستگیری حفاران غیر مجاز در منطقه جنگل خواجه سرخس

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۲۸۹۱

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس، موسی غلام زاده سراب در این باره گفت: روز گذشته مامورین یگان حفاظت محیط زیست سرخس در حین گشت و کنترل در داخل  منطقه حفاظت شده جنگل خواجه به یکدستگاه خودرو با 5 نفرسرنشین مشکوک که دستور توقف داده شد.

وی افزود:در بازرسی از این خودرو آلات و ادوات حفاری شامل یکدستگاه حفاری ، چراغ قوه ، کوله پشتی و ادوات دیگر که جهت کاوش و به منظور کشف اشیاء تاریخی بکار می رود کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام زاده اظهار کرد: طبق هماهنگی بعمل آمده با قاضی محترم کشیک متخلفین با کلیه ادوات کشف شده جهت سیر مراحل قضایی تحویل پاسگاه انتظامی بزنگان شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرخس تصریح کرد: مامورین یگان محیط زیست علاوه  بر وظایف سازمانی زیست محیطی از قبیل گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت و زیستگاههای شهرستان در جهت جلوگیری از تخلفات جانبی و تصرف اراضی ملی ، در راستای حفظ آثار فرهنگی و تاریخی کشور با متخلفین حفار ، در سطح مناطق و زیستگاهها شهرستان در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنگل حفاظت محیط زیست خودرو زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه