Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@20:18:49 GMT

تاثیر داروهای معده در جلوگیری از ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۳۰۵۱

تاثیر داروهای معده در جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش افکارنیوز،

محققان دانشگاه جان هاپکینز مریلند دریافتند داروی Famotidine موجب بهبود علائم بیماری کووید ۱۹ در گروهی متشکل از ۱۰ بیمار شد.

اخبار اجتماعی- به گفته محققان، علائم بیماری طبق گزارش خودشان، در مدت یک یا دو روز از مصرف داروی Famotidine بهتر شده بود.

محققان در حال حاضر برای پی بردن به تأثیر داروی Famotidine در مقابله با بیماری کووید ۱۹، بر ضرورت انجام آزمایش بالینی تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «آمش آدالجا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه ماهیتاً خیلی کوچک است از اینرو نتیجه گیری قطعی در این مورد سخت است. افراد باید از مصرف این دارو بدون مشورت با پزشک خودداری نمایند.»

داروی Famotidine یک نوع مسدودکننده H۲ است؛ نوعی داروی ضدسوزش معده که با کاهش میزان تولید اسیدهای معده، عمل می‌کند.

به گفته محققان، در اوایل شیوع کرونا ویروس هم پزشکان در مورد بسیاری از افراد مسن در ووهان چین دریافتند، افرادی که از بیماری کووید ۱۹ جان سالم بدر برده بودند داروهای ضدسوزش معده مصرف می‌کردند.

محققان مشاهده کردند نرخ مرگ بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که داروی ضدسوزش معده مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که این دارو را مصرف نکرده بودند ۱۴ درصد در مقابل ۲۷ درصد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کووید ۱۹ معده کرونا کرونا داروی معده داروی Famotidine کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • این داروها عامل میگرن هستند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد