Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:50:00 GMT

نمایش سراسر شب و کشتارگاه در طرح سینما ماشین

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۳۱۷۸

نمایش سراسر شب و کشتارگاه در طرح سینما ماشین

فیلم های سینمایی «سراسر شب» و «کشتارگاه» در طرح سینما ماشین نمایش داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشاور رسانه‌ای طرح «سینما ماشین»، پس از نمایش فیلم‌های سینمایی «خروج» و «مهمانخانه ماه نو» در «سینما ماشین»، در هفته جاری نیز قرار است ۲ فیلم سینمایی «سراسر شب» ساخته فرزاد موتمن و «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی در این طرح به نمایش درآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر صفرخانی مدیر اجرایی طرح «سینما ماشین» گفت: با ادامه شیوع ویروس کرونا و شدت گرفتن این بیماری در روزهای گذشته، برای کمک به اقتصاد سینما و ایجاد تفریحی سالم امیدواریم با حمایت مسوولان بتوانیم طرح «سینما ماشین» را در تمام نقاط ایران راه‌اندازی کنیم. طرحی که حتی پس از بازگشایی سینماها نیز می‌تواند مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته به کار خود ادامه دهد و برای صاحبان فیلم‌ها نیز درآمدزایی داشته باشد.

این تهیه‌کننده و کارگردان درباره شهرهایی که تاکنون این طرح در آنها اجرا شده است نیز گفت: خوشبختانه برخی ازمراکز دولتی و خصوصی در شهرهای کشور که در ساعت‌های پایانی شب فضای بلااستفاده برای «سینما ماشین» دارند از این طرح استقبال کرده‌اند. تاکنون در تهران در نقاطی مانند پارک ارم، مجموعه ورزشی تختی، فرهنگسرای خاوران، در استان البرز در مجموعه ورزشی انقلاب و طی هفته جاری در استان‌های قزوین، اصفهان، گیلان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی این طرح اجرا خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، ۱۵ «سینما ماشین» دیگر هم تا نیمه تیرماه در شهرهای مختلف افتتاح می‌شوند.

صفرخانی در پایان گفت: با توجه به اینکه این طرح در کشورمان نوپا و ناشناخته است امیدواریم با حمایت مدیران در معرفی و فرهنگسازی آن قدم موثری را برای ایجاد نشاط و سرگرمی مردم کشورمان در این روزهای سخت برداریم. طرحی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در یک فضای محصور و کنترل شده اجرا می‌شود و خطری برای سلامتی مردم ندارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سینما ماشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است

فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد. از این رو به گفت‌وگو با مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما و تئاتر درباره این فیلم پرداخته‌ایم.

مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم سینمایی همسایه شما، زهره گفت: همسایه شما، زهره فیلمی است که درد دارد اما علاج ندارد. در بطن جامعه آدم‌های دردمند چاره ای جز سکوت یا مرگ ندارند. در این فیلم زهره زنی با درد مشترک جامعه امروزی تلاش دارد حرف بزند، سکوتش را بشکند و صدایش را فریاد بزند، ولی متاسفانه در جامعه ما این صدا را خفه می‌‌کنند.

وی ادامه داد: فیلم همسایه شما زهره، تلاش دارد بیانگر بی مهری‌های جامعه ای باشد ‌که هیچ کس از حال دیگری خبر ندارد، حتی در جامعه کوچکی مانند خانواده. در خانواده آنقدر بی عاطفی افراد موج می‌زند و کسی صدای تنهایی مادر را نمی‌شنود که زهره مجبور می‌شود انتقام بگیرد.

این منتقد افزود: درخشنده به درستی درد امروز را می‌فهمد و در این فیلم به روانکاوی و آسیب های جامعه اجتماعی ایران می‌پردازد که بیشتر افراد در زمان طفولیت گریبان گیر آن می‌شوند و در بزرگسالی آثار این افسار گسیختگی بیشتر گریبان گیر آن‌ها می‌شود.

فراست بیان کرد: زیبایی داستان دلنوشته‌ها و به نوعی اعترافات زهره است که به زیبایی داستان اضافه کرده است و تماشاگر با نوشته‌های زهره دوست دارد ادامه داستان را ببیند. همچنین بازی خانم رویا افشار نشان از چیره دستی ۴۰سال هنرمند بودن را به رخ می‌کشد. 

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: این فیلم سینمایی در آخر این حرف را می‌زند که آدم‌های جامعه ما درد دارند، از بی کسی، بی‌مهری غم دارند اما در تنهایی خود گیر می‌کنند؛ آدما وسط غم و تنهایی و غصه‌هایشان می‌میرند و شاید ظاهراً همه چیز خوب باشد اما روح در بدن جان می‌دهد و انسان فکر می‌کند دیگر توان ادامه دادن ندارد و نفس کم آورده است. در آخر می‌‌گویم آدم‌ها را در ناراحتی و در تنهایی رها نکنید چون آن زمان آدم زنده است اما واقعاً می‌میرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است