Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حمزه زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گنبد این بقعه تاریخی در سال ۹۷ بر اثر بارندگی ها دچار آسیب شده بود که با همت و تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز از سوی « محمدولی نصیبی سیس» مراحل اجرایی مرمت این اثر تاریخی در حال اجراست.

وی با قدردانی از خیران استان برای کمک به این اداره کل برای مرمت آثار تاریخی، اظهار داشت: این اداره کل آماده است تا با ارائه طرح های مرمت به خیران استان، مشارکت آنان را برای مرمت ابنیه فاخر تاریخی استان جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: شیخ اسماعیل سیس یا شیخ مجدالدین سیس معروف به «مفخرالاولیا و العارفین»، از عالمان و عارفان بزرگی است که حدود ۷۷۰ سال پیش در شهر سیس از توابع شهرستان شبستر آذربایجان شرقی می زیسته و بقعه متبرکه این واعظ بزرگ در این شهر قرار گرفته است.

حمزه زاده، ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه خیّران استان به حفظ و صیانت از مواریث تاریخی در سال های اخیر، شاهد مشارکت آنان در مرمت و احیای آثار تاریخی در شهرستان های مختلف استان شده بوده ایم.

شهرستان شبستر با جمعیت ۱۳۵ هزار نفر در فاصله ۶۵ کیلومتری غرب تبریز واقع شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مرمت میراث فرهنگی شبستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مرمت میراث فرهنگی شبستر آذربایجان شرقی مرمت میراث فرهنگی شبستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان