Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مصطفی علما روز شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: جهش تولید فقط با حرف اتفاق نمی افتد و باید متکی به کار علمی باشد.

وی تاکید کرد که کرمانشاه زمینه های خوبی برای جهش تولید در بخش کشاورزی و دامداری دارد و این استان باید در این زمینه ها تبدیل به قطب کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آیت الله علما، در زمینه هایی نظیر تولید نخود، زعفران، عسل، گندم و برنج باید در استان جهش رخ بدهد.

استان کرمانشاه باید قطب کشاورزی و دامداری کشور بشود

وی با اشاره به استان یزد که از عمق ۲۵۰ متری زمین آب استخراج می کنند؛ بیان داشت: در استان کرمانشاه از عمق ۵۰ متری زمین می توان آب استخراج کرد و می توان از این موضوع برای توسعه کشت برنج در استان به عنوان یک برنج خوش عطر و مرغوب استفاده کرد.

او البته از موضوع کم آبی هم غافل نشد و گفت: درست است که مشکل کم آبی وجود دارد اما نمی توان که دست روی دست گذاشت و کاری نکرد؛ چرا که جهش تولید تدبیر و مدیریت می خواهد.

امام جمعه کرمانشاه اعمال تحریم را در نتیجه داشتن نقطه ضعف دانست و افزود: باید کاری کنیم که نقطه ضعفی نداشته باشیم همانگونه که وابستگی به نفت برای ما یک نقطه ضعف بود و خوشبختانه این وابستگی امروز کمتر شده است.

آیت الله علما، شوروی سابق را مثال زد که ۷۰ سال پس از انقلاب کمونیستی دستش برای گندم دراز بود و مجبور به عقب نشینی از فکر کمونیستی شد؛وی تاکید کرد: این موضوع برای یک انقلاب قابل پذیرش نیست لذا ما باید در گندم به خودمان متکی باشیم.

امروز به عنوان یک ابرقدرت واقعی اخلاقی و انسانی در دنیا مطرح هستیم

آیت الله علما در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ایام الله ۱۵ خرداد بیان داشت: امام تقوا و اخلاص واقعی داشت و همین باعث شد تا امروز به عنوان یک ابرقدرت واقعی اخلاقی و انسانی در دنیا مطرح باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به افول گفتمان کمونیستی شوروی و سرمایه داری آمریکا برتری اندیشه امام خمینی را دفاع از مستضعف دانست و گفت: این موضوع هیچ‌گاه کهنه نمی شود.

آیت الله علما، امام خمینی را یک شخصیت تحول گرا دانست و بیان داشت: او از سن ۲۰ سالگی تا زمان نگارش وصیت نامه و فوتشان تحول گرا باقی ماند.

به گفته وی، تحولگرایی امام به گونه ای بود که سرسوزنی از معیارهای اسلامی و سنت رسول الله عقب نشینی نکرد.

امام جمعه کرمانشاه به یوم الله ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و بر زنده نگه داشتن آن برای رساندن فریاد مستضعفان به گوش دنیا تاکید کرد.

وی ادامه داد: این مدیریت اسلام است که باعث شده امروز ببینیم پنج کشتی حاوی بنزین ایرانی با وجود تهدیدهای آمریکا به سمت ونزوئلا حرکت کند در حالی که هر دو کشور تحریم شده هستند.

آیت الله علما بیان داشت: تمام قدرت های بزرگ مانند روسیه، چین و هند بعد از این ماجرا فهمیدند که قدرت واقعی به چه معناست.

گزارش های اقتصادی خوب است اما حال مردم خوب نیست

در این جلسه نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با اینکه گزارش های اقتصادی خوب است اما حال مردم خوب نیست و باید بررسی شود که مشکل کار کجاست.

علی رضایی تاکید کرد: باید کاری کنیم تا حال مردم خوب بشود و نمایندگان جدید مجلس نیز قصد دارند در این یک سال باقیمانده از عمر دولت قصد دارند تا با تعامل از مشکلات مردم بکاهند.

مجلس شورای اسلامی در تحقق عدالت اقتصادی نمره قابل قبولی نگرفته است

وی از عزم نمایندگان در تغییر ساختار بودجه ۹۹ خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون نتوانسته است در تحقق عدالت اقتصادی از مقام معظم رهبری نمره قابل قبولی بگیرد و در نتیجه پولدارها پولدارتر و فقرا نیز فقیرتر شده اند.

به گفته رضایی، سمت و سوی بودجه ۹۹ حمایت از طبقه ضعیف جامعه خواهد بود ضمن اینکه از آنجایی که به باور نمایندگان برخی از منابع درآمدی محقق نمی شود و ساختار بودجه باید تغییر کند.

وی در پایان بر حق برنج کاری کشاورزان حوزه رودخانه گاماسیاب تاکید کرد.

برچسب‌ها امام جمعه کرمانشاه جهش تولید مجلس یازدهم کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه جهش تولید مجلس یازدهم کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه جهش تولید مجلس یازدهم کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه آیت الله علما جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند