Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نامه به مدیران امور عشایر سراسر کشور، بر آمادگی کامل امور عشایر و تشکل‌های عشایری برای مهار و اطفای حریق‌های احتمالی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های اواخر سال گذشته و دو ماهه اول سال جاری، افزایش چشمگیر پوشش گیاهی در مراتع، زیر اشکوب جنگل‌های طبیعی و دست کاشت، پارک‌های جنگلی و مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکم علوفه خشک در سطح وسیعی از منابع طبیعی کشور، احتمال بروز آتش سوزی‌های وسیع را به دنبال خواهد داشت.

قندالی گفت: امور عشایر استان‌ها و تشکل‌های عشایری ضمن آمادگی کامل، هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های ذیربط استانی از جمله مدیریت بحران، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، و واحدهای تابعه سازمان حفاظت محیط زیست انجام دهند. همچنین امور عشایر استان‌ها با تمام امکانات و بهره‌گیری از تمامی توان اعم از نیروی انسانی و تجهیزات، بویژه بهره‌برداران عشایری و تشکل‌های عشایری، در اطفای حریق اقدامات لازم را مبذول و گزارش آن را به سازمان ارسال کنند.

به گزارش مهر، در آتش‌سوزی‌های روزها و دو هفته اخیر در شهرستان دشتستان در استان بوشهر و شهرستان اندیکا در استان خوزستان که بخش زیادی از مراتع منطقه را تحت تأثیر قرار داد، عشایر این مناطق نقش بسیار زیادی را در مهار آتش داشتند.

کد خبر 4942682

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها ویروس کرونا آزادسازی سهام عدالت سهام عدالت بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت بورس نفت خام آتش سوزی جنگل ها حسین مدرس خیابانی بازار سهام امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد