Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@04:15:55 GMT

تولید روزانه ۹۰۰ تن نخاله ساختمانی در شهر یزد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۳۹۱۲

تولید روزانه ۹۰۰ تن نخاله ساختمانی در شهر یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سپنتا نیکنام در نشست هم‌اندیشی مسئولان و نهادهای حامی محیط زیست شهری یزد،  افزود: طرح ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی در دستور کار شورا قرار دارد.

 وی ادامه داد: موضوع ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بیش از ۱۳ سال طول کشیده و امسال برای اولین بار ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکنام اظهار کرد: خرید زباله‌های خشک یکی برنامه‌های این طرح است که به زودی شاهد خرید این نوع زباله‌ها از در منازل و تفکیک آن هستیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: هم‌اکنون پیمانکار زباله خشک در شهر یزد،  دو نفر هستند. در نظر داریم نرم‌افزار کاربردی (اپلیکیشن) جمع‌آوری و فروش زباله‌های خشک را هم راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: در سالیان اخیر کمتر به موضوع محیط زیست شهری توجه و بیشتر به فضاهای طبیعی، دشت‌ها و  کوه‌ها پرداخته می‌شود؛  در حالی‌که محیط پیرامون و محیط شهری به عنوان بخش اصلی محیط زیست است که باید به آن توجه کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد هم در این نشست از تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی در شهر خبر داد و گفت: این زباله‌ها پس از جمع‌آوری به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

حسین صالحیان افزود: باغ‌ها یکی از محورهای اصلی محیط زیست شهری است، اما متاسفانه شبانه ده‌ها مترمربع باغ نابود می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این نشست گفت:حفاظت از محیط زیست نیازمند ایجاد دغدغه در بین مردم و مسئولان است.

مهدی مختاری افزود: پسماندهای صنعتی یکی از دغدغه‌های ماست که شاهد تخلیه شبانه آنها هستیم.

کد خبر 518651 برچسب‌ها زباله استان یزد مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زباله استان یزد مدیریت شهری محیط زیست زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اکبر قائمی گفت : به مناسبت هفته زمین پاک زمینهای اطراف سایت زباله شهرستان نقده توسط شهرداری و همکاری کارشناسان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پاکسازی شد.

وی یکی از اهداف این برنامه را ساماندهی کلی سایت زباله شهری با نظارت اداره محیط زیست این شهرستان و کمک به بهبود وضعیت محیط زیست در شهرستان نقده عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود