Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:32:27 GMT

کرونا جای پای نخست‌وزیر ایتالیا را محکم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۰۹۹

کرونا جای پای نخست‌وزیر ایتالیا را محکم کرد

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از رم، ایتالیا که زمانی کانون شیوع کرونا در اروپا بود به طوری که حدود ۳۴ هزار نفر در این کشور از ماه فوریه (بهمن ۹۸) براثر ابتلا به کووید –۱۹ جان باخته اند، به آرامی از تعطیلی طولانی مدت کرونایی خارج می شود.

نخست وزیر این کشور که زمانی ارزش چندانی نزد مردم نداشت، حال محبوبیت می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آلساندرو جیاکانه» مدرس تاریخ سیاسی دانشگاه بولوگنا ایتالیا گفت: مدیریت کونته بر بحران کرونا، در سطحی گسترده مورد تقدیر قرار گرفته است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۵۹ درصد از مردم ایتالیا به کونته اعتماد دارند.

«جیانفرانکو پاسکوئینو» مدرس علوم سیاسی در دانشگاه جان هاپکینز بولوگنا نیز گفت: کونته همچون یک سیاستمدار سنتی تلقی نمی شود، بلکه به عنوان ماموری آزاد که اطلاعات را به نحوی مستقل ارائه می دهد، درنظر گرفته می شود.

کونته شجاعت سیاسی خود را با اتخاذ تصمیم های بالقوه نامطلوبی چون قرنطینه طولانی مدت نشان داده است. همین قرنطینه طولانی مدت به خشکاندن ریشه شیوع ویروس در ایتالیا کمک کرد، حتی با وجودی که به اقتصاد این کشور زیان وارد آورد.

زمانی که کونته در سال ۲۰۱۸میلادی از سوی «جنبش پنج ستاره» ایتالیا به عنوان نخست وزیر معرفی شد، کاملا ناشناس بود.

مطبوعات وی را که از تجربه سیاسی برخوردار نبود، دست نشانده ای ترسیم کردند که از سوی دو معاون خود اعمال نفوذ می شود.

اما همه این رویدادها زمانی که کونته یک دولت ائتلافی جدید تشکیل داد، تغییر کرد.

به گفته جیاکانه مدرس تاریخ سیاسی دانشگاه بولوگنا، موقعیت کونته تقویت شد و وی بدون معاونان نخست وزیری که مانعش می شدند، فضای بیشتری برای مانوردهی به دست آورد.

جیاکانه افزود: در بحران کرونا، تمهیدات دولت مرکزیت یافت و نخست وزیر در خط مقدم مرحله سیاسی و رسانه ای ظاهر شد.

علاوه بر فرانسه و آلمان، کونته نیز یک نیروی محرکه پشت طرح کمکی۷۵۰ میلیارد یورویی اروپا بود که ماه گذشته به تصویب رسید.

ایتالیا در حال حاضر بدترین رکورد اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم را تجربه می کند، به طوری که ۴۵ درصد از مردم این کشور در پایان ماه مارس (فروردین ۹۹) بیکار شدند و یک سوم نیز شاهد کاهش دستمزدهایشان بودند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایتالیا رم پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایتالیا رم ویروس کرونا ایتالیا رم نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد