Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به کارگیری همه امکانات را برای جلوگیری از خسارت آفت پروانه دُم قهوه‌ای به جنگل فندقلوی اهر خواستار شد.

محرم زاده گفت: اگر جلوی این آفت گرفته نشود ممکن است به باغ‌ها و اراضی کشاورزی نیز آسیب برساند که قابل جبران نباشد و همچنین کشاورزان را نیز از لحاظ اقتصادی با مشکل روبرو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: لازم است مناطق آلوده به آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی اهر به صورت هوایی محلول پاشی شود، چرا که طغیان این آفت می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به جنگل‌های این شهرستان وارد کند.

نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت گفت: در خصوص مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده فندقلو باید از دیدگاه‌ها و ظرفیت روستائیان بومی حاشیه این مناطق جنگلی نیز استفاده شود.

مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی هم در این نشست از تداوم مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در مناطق جنگلی درگیر در اهر تا پایان سال جاری خبر داد.

مهردادی گفت: نحوه مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای یک موضوع فنی و علمی است و نمی‌توان بدون فن و علم در این باره به طور غیرعلمی اظهار نظری کرد.

او افزود: برخی اقدامات نظیر محلول پاشی در مناطق آلوده انجام شده و اقدامات مکانیکی نیز از روز‌های ابتدایی فصل پاییز آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و ابخیزداری افت پروانه دم قهوه ای آفت پروانه د م قهوه ای م قهوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه